Marime font:

Incasare (Chitanta, OP si altele)

Incasarile si platile firmei tale se pot realiza fie prin banca, fie prin casierie.

Documentele justificative difera, dupa cum urmeaza:

  • In banca se lucreaza cu ordine de plata (OP);
  • In casierie se lucreaza cu: chitante, dispozitii de incasare si plata.

Cand se utilizeaza chitanta si cand dispozitia de incasare?

Chitanta este un document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii. Pentru fiecare suma incasata, chitanta se intocmeste in doua exemplare de catre casierul unitatii si se semneaza de catre acesta pentru primirea sumei.

Se utilizeaza la incasarea in numerar a unei facturi atunci cand nu exista casa de marcat.

Dispozitia de incasare este o norma pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare. Se intocmeste cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).

Se utilizeaza, de exemplu, pentru restituirea de catre un salariat a unui avans neutilizat integral, pentru restituirea unui imprumut acordat, creditarea firmei de catre asociat etc.

In Smart Bill, ai posibilitatea de a opera o incasare in baza mai multor instrumente, si anume:

  • Chitanta;
  • Ordin de plata;
  • Card online;
  • Mandat postal;
  • Card;
  • CEC;
  • Bilet la ordin;
  • Alta incasare.

Incasarea poate fi inregistrata pentru una sau mai multe facturi emise in Smart Bill, sau poate fi generata ca document de sine statator, fara sa aiba la baza o factura.