Marime font:

Import fisier format csv

Descarca extrasul de cont in format . CSV direct din contul tau internet banking tau, fara sa ii aduci modificari ulterioare.

Apasa pe optiunea din dreapta, sus, Import extras si se deschide fereastra urmatoare:

img

Numarul de extras reprezinta o informatie optionala, de uz intern.

Dupa ce importul este procesat, esti ‘transferat’ in raportul Import extras de cont , unde apar, linie cu linie, inregistrarile din extrasul de cont care pe care l-ai incarcat in Smart Bill.

IMPORTANT!

In aceasta faza, operatiunile sunt afisate in acest raport, insa nu sunt inca salvate – sunt inca in stadiul de Ciorna.

Acum este nevoie de interventia ta, pentru a valida operatiunile: poti salva manual fiecare linie in parte, sau automat, pentru toate inregistrarile. Detalii mai jos.

Pe baza informatiilor identificate in extrasul de cont, Smart Bill incearca o potrivire intre inregistrarile din extras si operatiunile/documentele emise din Smart Bill, folosindu-se urmatoarele criterii:

  • denumire client/furnizor – se ia in considerare daca se identifica o potrivire exacta sau partiala;
  • CIF client/furnizor – se ia in considerare doar daca CIF-ul este valid si daca se identifica in Smart Bill;
  • numele reprezentantului client/furnizor;
  • IBAN – se ia in considerare doar daca este valid si daca se identifica integral;
  • numar si serie factura – se ia in considerare daca se identifica o potrivire exacta sau partiala;
  • valoare factura - se cauta dupa valoarea facturii si dupa valoarea restului de plata/incasat;

Calitatea asocierii informatiilor (extras cont versus documente emise in Smart Bill) poate fi:

img

Sigur - Foarte buna (Datele au fost precompletate cu succes) – exista elemente care se potrivesc exact cu informatiile din extras;

Atentie - Redusa (Datele au fost precompletate cu precizie redusa) – exista cateva elemente care se potrivesc cu informatiile din extras sau pot exista doar potriviri partiale intre informatii;

Fara potrivire - Foarte redusa (Datele au fost precompletate doar partial) – se inregistreaza doar tipul tranzactiei, nefiind identificate alte informatii pentru asociere.

Pentru ca Smart Bill sa poata efectua asocieri cat mai exacte/ complete, iti recomandam sa completezi cat mai multe date pentru clientii tai, de exemplu:

  • Contul IBAN al firmei-client: astfel, la importul extrasului, Smart Bill va putea asocia o plata dupa acest criteriu;
  • Persoana contact: daca in firmele clientilor tai exista persoane desemnate/ imputernicite sa efectueze plati, si persoanele respective isi completeaza numele pe Ordinul de plata, atunci Smart Bill va ‘citi’ aceasta informatie in momentul importului de extras bancar.