Marime font:

Adaugarea casei de marcat in Smart Bill Gestiune Cloud

1. Adauga casa ta de marcat in Smart Bill Gestiune Cloud

Acceseaza meniul Configurare/ Emitere documente/ Case de marcat si completeaza aici datele necesare pentru casa ta de marcat:

img

a. Completeaza o scurta Descriere pentru casa ta de marcat, de exemplu: Casa Magazin 1

b. Alege Producatorul si Modelul casei de marcat
In liste sunt modelele pe care noi le-am testat si pentru care am obtinut rezultate pozitive.
Exista si posibilitatea de a alege la model “Altele” care ofere setari generice pentru modele de case de marcat care nu sunt in lista.

c. Nr logic casa de marcat: este un camp specific caselor de marcat Datecs.
Acest parametru este setat in casa de marcat. Distribuitorul casei marcat iti poate oferi aceasta informatie.
Daca ai o singura casa de marcat cel mai probabil acest numar este 1.

d. Director: completeaza directorul in care se salveaza fisierele text care vor fi tiparite pe casa de marcat.

e. Fisier: aici trebuie trecuta denumirea fisierului text care va conține bonurile fiscale tiparite pe casa de marcat. Este specific fiecarui model de casa de marcat.

f. Text suplimentar: Poti tipari pe bonurile fiscal un scurt text personalizat, pe care il poti completa aici. Va aparea in partea de sus a bonului fiscal.

g. Pe linia cu produse, casele de marcat permit un numar limitat de caractere (10 – 24). Daca totusi vrei sa adaugi denumirea intreaga a produselor tale pe bonul fiscal, poti bifa ‘Dupa fiecare articol, adauga denumirea intreaga’. Pe bonul fiscal, pe langa denumirea trunchiata, va aparea si denumirea intreaga ca si un comentariu.

h. Apasa pe Adauga casa de marcat.

2. Configurare metode de incasare

Dupa apasarea butonului Adauga casa de marcat, ai posibilitatea de a configura metodele de incasare pe care doresti sa le folosesti. In fereastra care se deschide apasa pe Da:

img

a. Editare modalitati de plata: casa pe care tocmai ai adaugat-o suporta mai multe metode de incasare. Acum poți alege ce metode vrei sa folosesti. Iar pentru acestea sa completezi ID-ul metodelor de incasare din casa de marcat.
Vei avea nevoie aici de ID-urile metodelor de incasare setate in casa ta de marcat.
Distribuitorul casei tale de marcat te poate ajuta cu aceste informatii.
Smart Bill iti propune o lista de metode de incasare in functie de modelul casei de marcat. De asemenea, iti propune ID-urile implicite conform documentatiei existente la momentul implementarii.
Daca vrei sa adaugi o metoda noua, alege din lista metoda dorita, seteaza ID-ul si apasa pe Adauga. Noua metoda va aparea in tabel.
Daca vrei sa stergi o metoda, apasa pe butonul de stergere (iconita rosie) din dreapta acesteia.
Apasa pe Salveaza.

b. Noua casa de marcat este in Smart Bill Gestiune Cloud.
Ca sa fii sigur ca totul este configurat corect, tipareste un bon de test (iconita cu imprimanta).
Daca pe casa de marcat se tipareste un bon totul este configurat optim. In caz contrar, trebuie sa revezi configurarile.
Poți oricand modifica sau sterge aceasta casa de marcat.

3. Configureaza ID-urile cotelor TVA

Daca lucrezi pe o firma platitoare de TVA, cel mai probabil in Smart Bill Gestiune Cloud ai mai multe cote TVA create.
Pentru ca aceste cote sa fie corect interpretate de casa de marcat, trebuie configurate ID-urile cotelor de TVA.

img

Casa ta de marcat suporta mai multe cote de TVA si fiecare dintre acestea este identificata printr-un identificator unic. Distribuitorul tau (al casei de marcat) iti poate comunica aceasta informatie.
In Smart Bill Gestiune Cloud, la Configurare/ Emitere documente/ Cote TVA:

a. Alege din lista casa ta de marcat (daca ai mai multe case de marcat);

b. Completeaza ID-urile din casa de marcat pentru fiecare cota pe care vrei sa o folosesti pe casa de marcat. Salvarea ID-urilor se face automat.

4. Instaleaza pluginul Smart Bill pentru tiparirea bonurilor fiscale

a. Descarca extensia Smart Bill Casa de Marcat. Gasesti link-ul de descarcare in meniul Configurare/ Emitere documente/ Case de marcat.

img

b. 2. Porneste instalarea.

img

c. Pastreaza destinatia de instalare sugerata.

img

d. Dupa instalare, porneste aplicatia si intra in cont (te rugam sa introduci adresa de email si parola aferenta contului cloud).

img

e. Selecteaza firma si casa de marcat pe care o folosesti (detalii legate de adaugarea casei de marcat veti gasi in continuarea acestui tutorial).

img

f. Casa de marcat confirma conectarea si e gata de lucru.

Cateva informatii suplimentare pe care trebuie sa le cunosti:

  • Configurarile casei de marcat nu trebuie deloc schimbate pentru extensia Smart Bill.
  • Aplicatia poate porni automat la pornirea calculatorului – verifica iconita din taskbar.
    img
  • Tot de aici te poti deconecta sau schimba utilizatorul sau casa de marcat conectata.
  • Pentru tiparirea bonului, extensia Smart Bill Casa de Marcat trebuie sa fie pornita si conectata la contul Smart Bill pe calculatorul la care este conectata casa de marcat. Emiterea bonului ofera mai multa flexibilitate: se poate face de pe acelasi calculator sau de pe oricare altul, cu conditia sa se faca de pe un cont Smart Bill care este utilizator al firmei si foloseste casa de marcat activata.

Te rugam sa accesezi sectiunile de mai jos, in functie de marca producatoare a casei dvs de marcat:

  • Pentru casa de marcat Datecs, click aici;
  • Pentru casa de marcat Daisy, click aici;
  • Pentru casa de marcat Activa (Tremol), click aici.
Totul este configurat! Poți incepe sa emiti bonuri fiscale pe casa de marcat!
img