Marime font:

Ce este importul de stoc initial?

Importul de stoc initial iti permite sa incarci in masa mai multe produse intr-o gestiune nou adaugata.

Exista mai multe situatii in care poti folosi optiunea de import de stoc initial, pe o gestiune nou creata.

Mai jos iti oferim cateva exemple.

Situatia 1:

  • Firma ta are deja activitate, inainte sa incepi sa lucrezi in Smart Bill?
  • In depozitul fizic al firmei tale, ai deja produse, cu stoc?
  • Pentru produsele pe care le ai fizic in stoc, ai inregistrat deja in contabilitate documentele de intrare (NIR-uri)?
  • Lucrezi deja cu Smart Bill, si ai nevoie sa iti configurezi o gestiune noua, pe langa cele deja configurate si folosite?

Daca raspunsul tau e Da, atunci te ajuta sa faci importul de stoc initial in Smart Bill, pentru ca poti incarca stocul usor, doar completand un fisier de tip Excel cu datele necesare. In cazul acesta, raspunde cu Da la intrebarea de imaginea de mai sus, legata de importul de stoc initial.

img

De aici, e simplu:

Alege Descarca model pentru a descarca modelul de fisier excel pe care sa il completezi.

Pregateste fisierul cu datele de import conform modelului (mai jos detalii).

Atentie la ordinea coloanelor!

Incarca fisierul Excel pregatit apasand butonul Incarca fisier.

In fisierul model pe care ii descarci, vei regasi urmatoarele informatii, de completat:

Cod produs – completeaza daca folosesti coduri de produs;

Daca 2 produse diferite au coduri identice, la importul in program se afiseaza un mesaj de eroare si importul nu este efectuat;

Denumire – completeaza aici denumirea produsului tau; denumirea se afiseaza pe facturi la vanzarea produsului;

Stoc – completeaza stocul pentru produsul tau; este nevoie sa completezi o valoare mai mare de 0 (zero), o valoare pozitiva. Nu uita ca in importul de stoc initial completezi produsele pe care le ai fizic in depozit. Pentru a incarca in program produse pe care nu le ai in stoc, iti recomandam sa folosesti meniul Nomenclatoare / Produse.

U.M. – unitatea de masura a produselor, completata individual;

Pret achizitie – daca ai optat sa faci import de stoc initial pe o gestiune de tip cantitativ-valorica, completeaza aici pretul unitar al produselor.

Pret de achizitie, Pret vanzare cu tva si % TVA vanzare – completezi aceste informatii daca ai optat sa folosesti o gestiune de tip global-valorica.

Te rugam ca in denumirea produselor tale sa nu completezi caractere speciale, sau diacritice. Programul nu este optimizat pentru acest tip de caractere, si este posibil sa apara dificultati pe parcurs – cum ar fi afisarea incorecta a denumirii produselor in rapoarte sau pe documente.

Daca folosesti preturi cu zecimale, te rugam ia in considerare ca Smart Bill lucreaza cu caracterul “.” ca semn despartitor, prin urmare, nu completa preturile cu zecimale despartindu-le prin “,”, pentru ca nu vor fi interpretate corect.

Situatia 2:

  • Firma ta este nou infiintata?
  • Inca nu ai primit marfa de la furnizori, si inca nu ai inregistrat documente de intrare in stoc in contabilitatea firmei?

Daca raspunzi cu Da la intrebarile de mai sus, atunci nu este nevoie sa efectuezi un import de stoc initial.

Poti incepe sa incarci stocul prin emiterea de Receptii de la furnizori (NIR-uri). Mai multe detalii despre NIR, aici.

Situatia 3:

  • Folosesti deja Smart Bill, pana acum ai lucrat cu una sau mai multe gestiuni, dar ai nevoie de o gestiune noua?
  • Ai un punct de lucru, si vrei sa tii evidenta acelei gestiuni in Smart Bill?
  • Ai o noua categorie de produse si vrei sa le tii evidenta separat?
  • Adaugi o gestiune noua - fara produse?

Atunci raspunde cu Nu la intrebarea legata de importul de stoc initial. Smart Bill va memora gestiunea noua, cu denumirea pe care i-ai alocat-o, si poti adauga produsele in aceasta gestiune noua prin NIR sau transfer intre gestiuni.

Daca nu te regasesti in niciuna din aceste situatii, recomandam sa discuti cu contabilul firmei pentru mai multe informatii despre maniera optima in care sa iti incarci produsele in gestiune.

Contabilul cu care colaborezi iti poate oferi mai multe informatii despre modul in care sa iti incarci produsele in gestiune.