Marime font:

Sectiunea Produs

Alege un produs din gestiunea ta, si inainte de a apasa butonul Adauga , in sectiunea Produs se completeaza urmatoarele date:

img

Denumire – denumire produs, asa cum l-ai inregistrat in program.

Venit din vanzare – reprezinta venitul pe care il obtii in urma vanzarii acestui produs, si se calculeaza dupa formula Venit din vanzare = pret unitar (fara TVA) * cantitate

Pret mediu de achizitie – Costul bunurilor vandute/ Cantitatea vanduta, fara TVA.

Cost bunuri vandute – se calculeaza pe principiul FIFO (First In, First Out = Primul intrat, primul iesit) si reprezinta o simulare a costului daca din stoc ar fi scazuta cantitatea vanduta. Calculele se fac la pretul de achizitie fara TVA. Pretul de achizitie poate include si repartizarea transportului daca a fost cazul.

Costul se actualizeaza daca se modifica oricare din datele de mai jos:

  • data documentului: se aplica FIFO in functie de data selectata;
  • gestiunea: se aplica FIFO in functie de gestiunea selectata;
  • cantitatea: se reactualizeaza FIFO in functie de cantitate;
  • unitatea de masura: se actualizeaza costul proportional cu factorul de conversie (daca este cazul).

Exemplu de calcul pentru costul bunurilor vandute

Presupunem ca se realizeaza o intrare de 5 bucati din produsul x la costul de achizitie de 6 lei + TVA. Ulterior se realizeaza o noua intrare de 3 bucati din produsul x la costul de achizitie de 5.5 lei + TVA. Se realizeaza apoi o vanzare de 7 bucati din produsul x.

In acest caz, pretul medie de achizitie = (5*6+2*5.5)/7 = 5.85, iar costul bunurilor vandute este 7*5,85 = 40.95

Pretul mediu = Costul bunurilor vandute/cantitate (implicit, Costul bunurilor vandute = cantitatea bunurilor vandute x pretul mediu de achizitie)

Profit din vanzare = Venit din vanzare - Cost bunuri vandute. Reprezinta, de fapt, castigul care se inregistreaza in urma vanzarii.

Discount maxim (procentual) = (Venit din vanzare - Cost vanzare) / Venit din vanzare *100

Este discount-ul maxim care poate fi acordat astfel incat vanzarea sa nu genereze profit, dar nici pierdere. Discount-ul maxim reprezinta cea mai mare valoare procentuala care poate fi introdusa ca discount, astfel incat profitul sa fie egal cu 0.

Exemplu: Venit din vanzari 150 lei. Costul produselor vandute 75 lei.

Discount-ul maxim = (150-75)/150 *100 = 50%

Verificare! Venit net = 150 lei - 50%*150 = 150 - 75 = 75 lei => profit 0

Practic, discount-ul maxim reprezinta marja de profit care se inregistreaza daca se finalizeaza vanzarea la pretul introdus fara sa se aplice discount.