Marime font:

Ce fac daca trebuie sa emit un retur la furnizor, dar s-a modificat cota TVA?

De exemplu, in 2016 are loc o livrare cu 20% iar returul intervine in 2017 cand cota devine 19%.

Livrarea fiind efectuata în 2016, cota utilizata in momentul respectiv a fost de 20%, pe factura de la furnizor, si pe receptia pe care ai inregistrat-o pentru intrarea produselor in gestiune.

In 2017 intervine returul din diverse motive: refuz privind cantitatea, calitatea, pretul sau desfiintari partiale sau totale ale contractului. In astfel de situatii, legislatia prevede ca la factura de storno se utilizeaza cota de TVA in vigoare in momentul in care s-a produs evenimentul de baza, adica livrarea initiala. Astfel, va trebui sa aplici cota de 20% care era in vigoare in momentul livrarii initiale.

Este bine sa ceri sfatul contabilului tau inainte de astfel de operatiuni fiindca o factura gresita implica mai mult timp alocat pentru operațiuni de corectie decat o atitudine preventiva.