#decrizaBusiness Know-How

10 idei pentru a-ti ajuta afacerea in perioada de criza

Solutii afaceri criza

Publicat in 20-03-2020 - Actualizat in 15-04-2020

Pandemia cu noul virus COVID-19 marcheaza inceputul unei perioade tulburi pentru economie la nivel global, iar Romania nu face exceptie. Mai mult, instabilitatea economica s-a transformat intr-un adevarat cosmar, intr-o prima faza pentru firmele de organizare de evenimente, de exemplu, care au ramas de pe o zi pe alta fara singura sursa de venit. Acesta este insa doar un exemplu, cel mai la indemana, multe alte afaceri fiind puternic afectate de criza. La ora la care scriu acest articol vin unul dupa altul anunturile de sistare a diverselor activitati sau de inchidere a lanturilor de productie si acesta este doar inceputul.

Sunt putine solutiile pe care aceste afaceri le au pentru a functiona in continuare, dar noi avem cateva sugestii pe care le expunem mai jos si care speram sa ajute antreprenorii din Romania sa faca fata acestei crize, macar partial.

  1. Analizeaza-ti cu foarte mare atentie bugetul disponibil si cheltuielile, pentru a vedea cum iti poti optimiza finantele. Daca nu obisnuiesti sa urmaresti cu mare strictete cheltuielile si raportul acestora cu bugetul de care dispui, a venit momentul sa o faci. Verifica la ce poti renunta, ce poti optimiza, in asa fel incat sa iti stabilizezi cashflow-ul. De exemplu, SmartBill Facturare si SmartBill Gestiune te ajuta sa ai in permanenta o privire de ansamblu asupra activitatilor de business si sa iei din timp decizii de afaceri care sa le eficientizeze.

  2. Sprijina reteaua de parteneri. Lumea afacerilor este o adevarata retea de colaboratori, clienti, furnizori, prieteni. Ne bazam unii pe ceilalti, ne sustinem si depindem unii de ceilalti. In situatia in care consideri ca esti nevoit sa anulezi anumite contracte, inainte de a invoca forta majora, discuta cu partenerii tai de afaceri despre gravitatea situatiei, cum va afecteaza pe fiecare dintre voi si incercati sa ajungeti la o solutie de compromis care sa fie de ajutor ambelor parti. Oamenii sunt solidari in astfel de situatii si mai intelegatori decat ar fi in mod normal. O discutie transparenta si constructiva s-ar putea sa aiba mult mai mult impact decat ar avea intreruperea abrupta a colaborarii, mai ales daca este vorba despre parteneri de lunga durata. Efectul de domino poate fi astfel anulat, pentru ca doar impreuna putem ramane in picioare. Solutia in astfel de situatii dificile nu o reprezinta stoparea economica, ci intrajutorarea.

  3. Daca este posibil, du-ti activitatea in online. Nu toate afacerile au aceasta posibilitate, dar daca te numeri printre cei norocosi, nu ezita. Contacteaza-ti clientii si anunta-i ca urmeaza o serie de schimbari care au ca scop continuarea activitatii, chiar daca aceasta se va desfasura sub o alta forma. De exemplu, o florarie, chiar daca este nevoita sa inchida, ar putea utiliza un canal YouTube pentru a-si prezenta produsele, aranjamentele florale, diferitele tipuri de plante, intr-o serie de video-uri care sa le evidentieze si sa incurajeze clientii sa achizitioneze produse. O sala de yoga care isi inchide portile poate continua sa tina sedinte in online. Un teatru poate continua sa gazduiasca piese, transmitandu-le live.

  4. Vinde in avans. O alta solutie ar fi punerea in vanzare de vouchere/cupoane/bonuri care vor aduce astfel un venit imediat pentru activitati sau evenimente ce vor avea loc in viitor, atunci cand perioada de criza se va finaliza. De exemplu, o sala de sport poate vinde abonamente la un pret mai scazut pentru a se asigura ca atunci cand isi va redeschide portile, va avea activitate si va putea construi strategia de marketing in continuare.

  5. Utilizeaza barterul atunci cand poti. Barterul permite antreprenorilor de a face schimb de produse/servicii, fara a exista transfer de bani. Exista un cadru legal care reglementeaza barterele si un simplu contract de barter va legitimiza operatiunea.

  6. Acum e momentul ofertelor. Aplicarea de reduceri de pret se poate dovedi o strategie inteleapta in astfel de situatii de criza. Poate ca acei clienti care nu si-au permis sa achizitioneze un bun sau un serviciu vor face asta acum, cand au ocazia de a plati mai putin si te vor recomanda si celor dragi lor.

  7. Ofera ceva de nerefuzat pentru potentialii clienti. Nu te concentra doar pe clienti, incearca sa abordezi o strategie pe termen lung si sa gandesti in termen de leads, de potentiali clienti. Construieste o relatie cu acestia, ofera-le ceva util astazi, ajuta-i, iar increderea pe care o vor dobandi in tine si in viziunea ta va transcede criza. Si poate ca maine vor deveni clientii tai.

  8. Este momentul sa fii creativ. Declina-ti afacerea, gaseste activitati care te pot ajuta sa depasesti aceasta perioada. De exemplu, daca ai un restaurant care s-a inchis, poti organiza cursuri de gatit online. Daca activitatea principala este organizarea de evenimente, poti organiza un curs de organizator de evenimente online. Va exista cu siguranta un segment al populatiei care va intra in somaj si va lua in calcul o reconvertire profesionala. When you cannot do, teach!

  9. Adapteaza situatiei modelul de business pe care il ai in acest moment. Daca pana acum operai in regim B2B, axeaza-te acum pe B2C si gandeste o oferta sau mai multe pe care sa le vinzi direct oamenilor. Sau invers, daca ofereai un anumit tip de servicii, de exemplu, persoanelor fizice, transforma oferta si adapteaz-o persoanelor juridice, trecand astfel de la un model de business de B2C la B2B.

  10. E timpul sa ceri ajutorul comunitatii. Oamenii tind sa devina mai solidari si mai intelegatori in vremuri de criza. Astfel, daca transmiti un mesaj sincer si transparent, invitand lumea sa cumpere de la tine pentru a te ajuta sa supravietuiesti acestei perioade dificile, s-ar putea sa se intample chiar acest lucru. Oamenii inteleg ca achizitia facuta in aceste momente de criza este o mana de ajutor, o actiune ce sustine un business si cel mai probabil este ca o vor face.

Daca ai idei pe care deja le-ai pus in aplicare si vrei sa le impartasesti cu ceilalti antreprenori, te invitam sa o faci printr-un comentariu mai jos!

Haideti sa impartasim parerile si solutiile intre noi!

Vezi aici toate articolele SmartBill referitoare la criza in care se afla companiile in aceasta perioada. Nu uita #impreunareusim!

Articole similare
#decrizaBusiness Know-How

Antreprenori care se adapteaza - Interviu cu Sandra Preoteasa, Sales Manager Vedra Chemicals

#decrizaBusiness Know-How

Comunicarea in business pe timp de izolare

#decrizaIntrebari din Domeniu

Prelungiri de termene si amanari de obligatii pe perioada starii de urgenta

#decrizaBusiness Know-How

SmartBill lanseaza modulul de generare si gestionare vouchere!

0 0 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
2 Comments
Cele mai vechi
Cele mai noi Cel mai votat
Inline Feedbacks
View all comments
Corina
Corina
5 Luni In trecut

Buna seara. Suntem o firma care are ca și cod caen1392 Fabricarea de articole confectionate din textile (cu exceptia imbracamintei si lenjeriei de corp). Că activitate confecționăm perdele și draperii din materiale textile. In urma acestei situații delicate am primit solicitări din partea unor firme de stat sa le confecționăm măști din bumbac. Nu știm dacă îi putem ajuta deoarece nu suntem siguri ce anume am putea sa batem pe bonul fiscal/factura daca este in regula sa fie trecute ,,masti,,
Am donat foarte multe măști din bumbac in zona noastră atât la spital cât și la upu,smurd etc și am vrea sa ii ajutam in continuare, doar că la cantitățile ce le doresc ei trebuie să le facturam pentru a ne putea acoperi macar cheltuielile. Vă mulțumesc și aștept un răspuns din partea dvs. Multa sănătate!

Prenume
Corina