#decrizaBusiness Know-How

Antreprenori care se adapteaza – Interviu cu Sandra Preoteasa, Sales Manager Vedra Chemicals

Antreprenori care se adapteaza

Publicat in 24-04-2020

Poate una dintre cele mai utile calitati ale unui antreprenor sau ale unei intregi afaceri, in acest moment, este capacitatea de a se adapta. La fel de importanta, de altfel, pentru oricare dintre noi, adaptabilitatea impiedica emotiile sa ne copleseasca, se foloseste de ratiune pentru a trece in modul de supravietuire si ne da impulsul de a actiona. Iar actiunea e tot ce conteaza in aceasta perioada.

Am creat proiectul „Antreprenori care se adapteaza” pentru a povesti despre cum au ales sa raspunda crizei, clientii nostri, ce masuri au luat pentru a supravietui si a-si proteja oamenii si activitatea. Speram sa inspiram pe cat mai multi dintre voi!

Stam astazi de vorba cu Sandra Preoteasa, Sales Manager in cadrul companiei Vedra Chemicals, trader si distribuitor de produse chimice de mare tonaj.


Cum v-a afectat afacerea izbucnirea pandemiei cauzata de noul coronavirus?

Facand parte din lantul de aprovizionare pentru multe companii producatoare, din varii industrii, am fost afectati destul de dur si brusc. Produsele finite ale clientilor nostri au o sezonalitate si o cerere predictibila intr-o oarecare masura, cifre pe care se bazeaza si furnizorii de materii prime in stabilirea cotelor de productie. Orice nivel de cerere estimat in baza experientei de pana acum a fost grav afectat de pandemie, precum si de lipsa disponibilitatii anumitor materii cu origine in China. Business-uri care beneficiau de solicitari in aceasta perioada au fost puse la pamant de incetarea activitatii altor afaceri conexe, de inchiderea granitelor in anumite tari si, bineinteles, de lipsa consumatorilor pe masura ce restrictiile si distantarea sociala erau impuse. 

Sigur ca lipsa incasarilor la clientii nostri a dus si la discutii privind debitele existente la nivelul companiei noastre pentru materiile prime livrate la inceputul anului, insa dorindu-ne sa pastram colaborarile existente si intelegand natura impredictibila a acestei epidemii, impreuna am cautat sa implementam solutii mutual avantajoase, asigurand astfel si continuitatea relatiilor de business.


Ce masuri de business a trebuit sa luati pentru a face fata situatiei?

Primordiala pentru noi a fost adaptarea la noua piata. Pentru contractele de furnizare de materii prime cu cantitati agreate pt tot anul 2020, am renegociat si esalonat livrarile pe o perioada mai lunga pentru a putea fi afectati cat mai putin atat furnizorii cat si utilizatorii.

Gratie relatiilor dezvoltate in timp si a comunicarii deschise si oneste pe care am cultivat-o in permanenta, am reusit sa identificam in colaborarea cu furnizorii, acele materii prime care sunt extrem de necesare produselor de interes si uz masiv in aceasta perioada si am facut tot posibilul sa ajutam producatorii sa se reinventeze prin efectuarea modificarilor necesare pentru productia de geluri dezinfectante, solutii de igienizare pentru suprafete, solutii pe baza de alcooli etc.

Atentia noastra a trebuit sa se concentreze asupra alcoolilor si glicolilor in schimbul plastifiantilor, “vedetele” normale in aceasta perioada a anului.


Ce masuri ati luat la nivel de firma pentru a va proteja angajatii?

In mod evident, gratie profilului de business, am putut dispune incetarea oricarei activitati la sediul firmei si regimul de lucru de acasa de la inceputul starii de urgenta. Am efectuat intr-un timp foarte scurt achizitia de hardware necesar activitatii fiecarui angajat (modem, calculator, imprimanta/scanner, hard-uri externe etc) astfel incat lucrul in echipa sa nu fie afectat de distanta dintre noi. Am achizitionat de asemenea abonamente Zoom pentru conferinte online si am desemnat o singura persoana responsabila de continuarea relatiilor cu bancile si furnizorii de servicii externi pentru a limita interactiunea echipei cu orice factor extern.


Cum considerati ca puteti veni in ajutorul comunitatii din care faceti parte?

Ne implicam in primul rand in proiecte sociale si am reusit sa efectuam cateva donatii saptamanile trecute pentru a veni in sprijinul familiilor defavorizate din judet, in perioada Pastelui. Desi business-ul nostru a fost afectat, realizam ca suntem printre norocosi si atat timp cat inca efectuam tranzactii, avem posibilitatea de a ne oferi ajutorul.

Am oferit consultanta gratuita producatorilor mai mici, locali si nu numai, care doresc sau intentioneaza sa faca productie de masti, combinezoane, substante igienizante si alte produse imperios necesare in aceasta perioada, cu privire la materiile prime disponibile acum, legislatia in vigoare, autorizatiile necesare si multe alte subiecte in functie de situatie. Dincolo de asta am cautat sa promovam, fara cost, produsele clientilor nostri si sa oferim cat mai multe informatii privind eficienta si componenta acestora, utilizatorilor finali.


Cum considerati ca se va modifica mediul de business in viitorul apropiat, cu accent pe ramura dumneavoastra de activitate?

Industria chimica este in stransa legatura cu industria petro-chimica, iar in aceste momente ambele sunt in continua schimbare si adaptare, dupa cum va puteti imagina, in primul rand datorita fluctuatiei pretului barilului de petrol. Industria conexa este de asemenea cea a constructiilor care cred ca va fi contractata in perioada urmatoare pentru dezvoltarea unor noi facilitati de depozitare pentru marii producatori, afectati acum in principal de scaderea brusca a cererii de combustibili.

Consider, de asemenea, ca va exista o dezvoltare a colaborarii dintre furnizorii de materii prime chimice si industria sanatatii, pe masura ce dezvoltarea unor noi facilitati de productie va presupune si o crestere a cererii de chimicale farmaceutice. Autorizarea comercializarii acestor produse va impune de la sine o colaborare mai buna intre jucatorii privati implicati si reprezentantii institutiilor statului responsabili de autorizare/verificare ceea ce va conduce, sper, si la o transparenta mai mare in efectuarea acestor demersuri si o facilitare in stabilirea relatiilor comerciale.

Despre compania VEDRA

Compania VEDRA este un trader si distribuitor de produse chimice de mare tonaj, cu peste 25 de ani de experienta in domeniu. De-a lungul timpului am reusit sa dezvoltam relatii foarte bune cu cei mai mari producatori de materii prime chimice, la nivel mondial si am cautat permanent sa ne extindem baza de clienti pentru acestia. Venim in sprijinul utilizatorilor finali, producatorilor din diverse industrii, prin identificarea celor mai eficiente si calitative materii prime ce satisfac nevoile acestora. Astfel, VEDRA s-a pozitionat intre producatorul de materii prime si cel de produse finite, pentru a facilita procesul de furnizare, respectiv achizitie, aducand plus valoare prin finantare, know-how, servicii de logistica, marketing si consultanta. Aici mai multe despre companie: www.vedrachemicals.ro.

Vezi aici toate articolele SmartBill referitoare la criza in care se afla companiile in aceasta perioada. Nu uita, #impreunareusim!

Testeaza gratuit programele noastre: Program Facturare, Program Gestiune sau Program Contabilitate si afla mai multe despre cum te ajuta ecosistemul SmartBill sa iti cresti afacerea.

Articole similare
#decrizaBusiness Know-How

SmartBill lanseaza modulul de generare si gestionare vouchere!

#decrizaBusiness Know-How

10 idei pentru a-ti ajuta afacerea in perioada de criza

Business Know-How

#crestesmart: Ep. 6 - Piata, unul dintre aspectele critice in dezvoltarea afacerii

Business Know-How

3D Print - Lumea in care gandurile iau forma

0 0 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments