Facturare si Gestiune

Balanta Stocurilor: cum poate fi generata folosind Smart Bill

balanta stocurilor

Publicat in 11-01-2018 - Actualizat in 02-07-2018

Unul dintre documentele de centralizare a tuturor operatiunilor ce au legatura cu stocurile, este asa numita balanta a stocurilor, care, in mod normal, trebuie generata sau realizata cel putin odata pe an de catre orice societate care se ocupa cu gestionarea stocurilor.

Stocurile fac parte din activele curente ale unei societati si li se acorda o importanta deosebita la analiza. Stocurile sunt incluse in activele curente, fiindca de regula ele sunt usor de convertit in numerar in viitorul apropiat.

Pentru anumite tipuri de business, balanta stocurilor este cel mai important document pe care trebuie sa il studiezi, fiindca ofera informatii foarte utile tocmai despre fundamentul afacerii respective.

Modelul acestui document este prevazut in O 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

Ce reprezinta o balanta a stocurilor?

Balanta stocurilor este o metoda si totodata un document financiar-contabil de verificare a tuturor inregistrarilor privind stocurile si care vine in ajutorul contabilului atunci cand acesta doreste sa stabileasca concordanta dintre contabilitatea sintetica si cea analitica a stocurilor.

Balanta stocurilor se poate intocmi ori de cate ori se considera ca este necesar (zilnic, saptamanal, lunar, anual) insa, obligatoriu este cel putin odata pe an, la intocmirea situatiilor financiare sau la alte termene prevazute de legislatia in vigoare.

 

Balanta Stocurilor: cum poate fi generata folosind Smart Bill

Iata care sunt avantajele generarii unei balante a stocurilor:

  • vei putea verifica daca inregistrarile efectuate de-a lungul timpului sunt corecte;
  • vei putea reduce riscul aparitiei unor valori eronate care sa denatureze rezultatele financiare;
  • vei putea verifica condordanta dintre contabilitatea sintetica si cea analitica;
  • vei putea avea o baza de pornire la efectuarea inventarului;
  • vei putea fi in permanenta la curent cu toate modificarile efectuate, cu privire la stocuri, pe parcursul unei perioade.

Daca utilizezi Smart Bill, poti sa generezi automat balanta stocurilor de oriunde exista conexiune la internet si poti sa efectuezi verificari complexe in baza ei, astfel incat sa reduci riscul aparitiei unor erori contabile.

Din sectiunea "RAPOARTE" facem click pe butonul "TOATE RAPOARTELE":

 

 

Cu aplicatia Smart Bill iti vei putea filtra informatiile care sa apara in balanta stocurilor, avand totodata posibilitatea de a o genera pentru fiecare tip de gestiune (daca administrezi mai multe) si pentru fiecare tip de produs in parte.

 

 

Pe de alta parte, poti alege daca doresti sa ti se afiseze sau nu produsele fara miscare si pe cele cu stoc zero.

 

 

Ce informatii sunt cuprinse intr-o balanta a stocurilor?

In mod normal, orice balanta a stocurilor trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

  • denumirea formularului generat;
  • datele societatii (denumire/adresa/CUI/Registrul Comertului);
  • perioada pentru care s-a realizat balanta stocurilor;
  • denumirea gestiunii pentru care s-a realizat balanta stocurilor:
  • data la care s-a generat balanta stocurilor;
  • denumirea produselor;
  • unitatea de masura;
  • stocul initial;
  • intrarile si iesirile din gestiune;
  • stocul final;
  • total centralizator a datelor.

 

 

Dupa cum se poate observa si in modelul de mai sus, balanta stocurilor se poate exporta in Excel, iar informatiile prezentate sunt exprimate atat cantitativ, cat si valoric.

Daca utilizezi frecvent raportul privind miscarea stocurilor in Smart Bill, atunci adauga-l la lista ta de rapoarte favorite, cu scopul unei accesari mai eficiente.

 

 

In situatia in care, intre balanta stocurilor si balanta de verificare exista diferente semnificative, atunci este nevoie ca aceste diferente sa fie reglate, insa mai intai trebuie stabilita cauza diferentelor, in momentul in care are loc inventarierea anuala.

Se va stabili daca este vorba de plusuri sau minusuri de inventar sau daca sunt doar simple erori de prelucrare sau omisiuni.

 

 

 

 

 

Delia Mircea
Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala . In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.
Articole similare
Intrebari din Domeniu

Pierderile la stocuri – ce trebuie sa stie antreprenorii?

Intrebari din Domeniu

Grupuri de firme – cateva lucruri bine de stiut din punct de vedere contabil

Intrebari din Domeniu

4 zone din contabilitatea firmelor, impactate de situatia de criza

Intrebari din Domeniu

Impozitul pe profit, reguli de calcul si optiuni pentru firme

0 0 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments