Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actualIntrebari din Domeniu

Cronica antreprenoriala – ANAF incepe conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

Cronica antreprenoriala SmartBill
  1. Obligatia depunerii declaratiei privind beneficiarii reali ar putea fi eliminata pentru firmele constituite doar din asociati persoane fizice, atunci cand acestia sunt singurii beneficiari reali. In lipsa depunerii declaratiei privind beneficiarul real, ONRC va completa din oficiu Registrul beneficiarilor reali ai societatilor pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate. Pentru firmele care isi pastreaza obligatia depunerii declaratiei privind beneficiarul real, se elimina obligatia depunerii anuale in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia se va depune doar in cazul in care se modifica datele de identificare a beneficiarilor reali, in termen de 15 zile de la schimbare. Masurile se regasesc intr-un proiect adoptat de Camera Deputatilor in 10 iunie si trimis spre promulgare Presedintelui.
  2. ANAF a inceput demersurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei. Se estimeaza ca pana in ianuarie 2020 se vor colecta informatii in timp real de la 550.000 de aparate de marcat electronice fiscale. Formularul A4200 urmeaza a fi eliminat. Potrivit proiectului de ordin publicat de ANAF in 10 iunie 2020, conectarea se va realiza treptat, pe tipuri de contribuabili, incepand cu 1 iunie 2020, astfel:
    • pana la data de 30 septembrie 2020 se vor conecta marii contribuabili;
    • pana la data de 31 ianuarie 2021 se vor conecta operatorii din categoria contribuabililor mijlocii si mici. Pentru cei care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021 conectarea se va facela data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.
  3. 30 iunie 2020 este termenul limita pentru depunerea declaratiei unice cu bonificatie. ANAF a actualizat in 11.06.2020 formularul pdf al declaratiei unice.
    [xyz-ips snippet=”Related-posts”]
  4. 25 iunie este termenul limita pana la care, pentru obligatiile fiscale datorate incepand cu 21 martie 2020:
    • nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere
    • nu se considera obligatiile fiscale restante
    • se suspenda sau nu incep masurile de executare silita prin poprire a creantelor bugetare, cu exceptia executarilor silite care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate in materie penala. Masurile de suspendare a executarii silite prin poprire asupra sumelor urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti se aplica, prin efectul legii, de catre institutiile de credit sau tertii popriti, fara alte formalitati din partea organelor fiscale. Initial, termenul de aplicare a acestor masuri aprobat prin OUG 29/2020 a fost 15 iunie 2020, insa prin OUG 90/2020, acest termen a fost prelungit pana la 25 iunie 2020 inclusiv.
  5. Plata indemnizatiei pentru crestere copil s-a prelungit automat, pe o perioada de 30 de zile de la data incetarii starii de urgenta, conform articolului II.1 din Legea nr. 59/2020, astfel ca acest termen se va incheia la data de 13 iunie 2020.
  6. A fost publicata procedura prin care angajatorii pot obtine de la AJOFM sumele pentru persoane intre 16-29 ani si peste 50 de ani (Ordinul nr. 456/2020). Procedura consta in:
    • incheierea unei conventii cu AJOFM dupa modelul indicat in ordin;
    • in vederea incheierii conventiei, angajatorii depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform prevederilor legale, ca urmare a detinerii unui certificat calificat, o cerere insotita de urmatoarele documente:
      1. declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal;
      2. actul de identitate, in copie;
      3. actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie.
        Documentele care se solicita in copie, sunt certificate pentru conformitate cu originalul de catre angajator.
    • sumele se acorda angajatorilor lunar, de la data incheierii conventiei, proportional cu timpul efectiv lucrat in luna respectiva, de persoanele incadrate in munca in conditiile prevazute de aceste alineate. Sumele se acorda si pentru perioada concediului de odihna.
    • pentru verificarea si acordarea sumei lunare angajatorii depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare lunii pentru care solicita aceasta suma, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, un tabel nominal, insotit de: pontajul si statul de plata pentru luna respectiva, extras, in copie certificata de angajator pentru conformitate cu originalul.
    • sumele lunare se acorda in termen de 15 zile lucratoare de la data de 1 a lunii urmatoare expirarii termenului de depunere a documentelor necesare pentru verificarea si acordarea acestor sume.

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoria Cronica antreprenoriala.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala. In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *