Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
#actual

Cronica antreprenoriala – ultimele noutati fiscale pentru antreprenori

Cronica antreprenoriala

In Cronica antreprenoriala de azi va prezentam principalele masuri publicate in Monitorul Oficial in saptamana 27 aprilie – 3 mai 2020.

  1. Amanarea termenului prevazut in Schema de ajutor de minimis din cadrul Programului Start-up Nation pentru depunerea cererilor de plata/rambursare aferente dosarelor de finantare admise in limita bugetului, de la data de 28 iunie 2020 cat era initial, pana la 28 septembrie 2020 (Ordinul nr. 902/2020 publicat in MOF in 28.04.2020).
  2. Modelul documentelor pentru solicitarea indemnizatiei pentru zile libere copil conform Legii 19/2020 a fost actualizat in 30.04.2020 (O 389/2020).
  3. Platforma imminvest.ro a fost repornit in 28.04.2020, astfel ca antreprenorii pot depune acum documentatia pentru credite garantate de stat prin programul IMM Invest.
  4. In 27.04.2020 au fost publicate cateva masuri sociale noi care privesc ajutorul de deces, pensia de urmas, pensia de invaliditate si despagubirea de deces (OUG 55/2020). Certificatele de concediu medical eliberate in perioada starii de urgenta aferente cazurilor de accident de munca sau boala profesionala se transmit caselor teritoriale de pensii prin posta saumijloace electronicede transmitere la distanta de catre beneficiarii de indemnizatii sau de catre persoanele juridice care au calitatea de angajatori. In vederea recuperarii indemnizatiilor, pe perioada starii de urgenta se suspenda vizarea certificatelor de concediu medical de catre directiile de sanatate publica pentru cazurile de boli profesionale, de casele teritoriale de pensii pentru cazurile de accident de munca sau de medicii de medicina muncii pentru certificatele de concediu medical pentru trecere temporara in alt loc de munca sau reducerea timpului de munca. In termen de 30 de zile de la data incetarii starii de urgenta, beneficiarii de indemnizatii sau persoanele juridice care au calitatea de angajatori vor depune la casa teritoriala de pensii din raza administrativ-teritoriala certificatele de concediu medical insotite de documentele justificative, in original, avizate de catre directiile de sanatate publica, casele teritoriale de pensii, respectiv medicii de medicina muncii, dupa caz.
  5. Au fost publicate o serie de masuri de sprijinire a persoanelor vulnerabile care se afla in izolare la domiciliu, ca urmare a masurilor de limitare a raspandirii COVID-19 (Ordinul nr. 725/2020, publicat in 30.04.2020). Acesta prevede ca pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile care se afla in izolare la domiciliu, in vederea limitarii transmiterii virusului SARS-CoV-2, se aproba urmatoarele masuri:
    • acordarea de servicii de asistenta medicala comunitara de catre personalul implicat in activitatea de asistenta medicala comunitara, respectiv asistenti medicali comunitari, mediatori sanitari si moase;
    • asigurarea unei alocatii de hrana in cuantum de 30 lei/zi, TVA inclus, care acopera cheltuieli pentru apa si alimente;
    • asigurarea echipamentului individual de protectie (PPE) care trebuie utilizat in contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, pentru personalul prevazut la lit. a), de catre autoritatile executive de la nivelul unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.
      Categoriile de persoane vulnerabile mentionate mai sunt persoanele care se gasesc in situatiile: nivel economic sub pragul saraciei, somaj, nivel de educatie scazut, dizabilitate, boli cronice, boli aflate in faze terminale, care necesita tratamente palliative, graviditate, varsta a treia, varsta sub 18 ani, fac parte din familii monoparentale, risc de excluziune sociala, alte categorii identificate ca vulnerabile din punct de vedere medical sau social de la nivelul comunitatii.
  6. Starea de urgenta se va incheia in 14.05.2020, aceasta fiind ultima zi din cele 30 de zile de prelungire reglementate prin Decretul 240/2020. Sunt asteptate masuri noi pentru perioada care va urma dupa ce inceteaza starea de urgenta.

Daca vrei sa fii la curent cu modificarile care impacteaza mediul de business in aceasta perioada, urmareste articolele noastre din categoria #decriza.

Usureaza-ti munca cu gestionarea documentelor si castiga timp pretios pentru afacerea ta! Testeaza produsele SmartBill: program facturare, gestiune si contabilitate. Afla din pagina dedicata e-Factura si e-Transport motivele pentru care merita sa alegi SmartBill.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *