#decrizaBusiness Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online – partea II

mutare afacere in online

Publicat in 17-06-2020 - Actualizat in 10-08-2020

Fie ca iti doresti sa identifici noi modalitati de a vinde sau iti doresti de ceva vreme sa te muti in online si din varii motive nu ai facut-o inca, seria de articole Cum sa te muti cu afacerea in online te va ajuta sa dobandesti o privire de ansamblu asupra a ceea ce inseamna online si la ce trebuie sa fii atent. Acest articol reprezinta a 2-a parte dintr-un material mai amplu care a fost publicat pe blogul nostru. Poti citi prima parte aici si partea a treia aici.

Website-ul

Magazinul tau din strada, in online, este website-ul. Asa cum oamenii sunt mai incantati sa intre intr-un spatiu comercial curat, luminos, ordonat, asa si in online vor fi atrasi de un website aerisit, cu imagini frumoase, realizate in mod profesional, unde vor gasi cu usurinta informatiile care ii intereseaza. Astfel, daca nu ai inca un website, a venit momentul sa construiesti unul, iar daca il ai si nu este tocmai pe placul tau, poate ca ar fi bine sa-l mai cosmetizezi putin.

In ambele situatii ai mai multe optiuni. Daca in echipa ta exista un web developer care te poate ajuta in aceasta privinta, este minunat si a venit momentul sa treceti la treaba. Incercati sa discutati si sa va puneti de acord in privinta celui mai bun design, aflati care sunt cele mai bune practici in domeniu si ce strategie ar fi cea mai eficienta in a genera vanzari.

In cazul in care nu exista cineva in echipa cu ajutorul caruia sa realizezi acest lucru, poti fie angaja un freelancer, chiar si pe platforme ca Upwork sau o companie specializata. Este foarte important sa intelegi ce anume iti doresti sa faca website-ul tau. Vrei sa prezinti produsele sau serviciile pe care le comercializezi sau vrei sa le si vinzi prin intermediul lui? Complexitatea unui website depinde de ce anume vrei sa obtii cu el. De asemenea, pentru a obtine cele mai bune rezultate din colaborarea cu tertii, indiferent de domeniu, dar mai ales acolo unde iti lipsesc abilitatile tehnice, asigura-te ca stii ce iti doresti sa obtii si care sunt pasii pentru a ajunge acolo. Poti solicita putina consultanta de la cineva din domeniu sau poti discuta cu un prieten care stie mai multe, dar asigura-te ca ai cunostintele necesare pentru a putea purta o discutie coerenta si la subiect.

Daca esti la inceput de drum in online si tot ce iti trebuie este un simplu site de prezentare, atunci te poti chiar aventura sa il construiesti tu singur. Exista diverse platforme, cum ar fi Wix, care iti pun la dispozitie o serie de teme dn care sa alegi si pe care sa le personalizezi foarte usor. Poti incerca si WordPress, doar ca e putin mai dificil de manuit fara cateva cunostinte tehnice. Exista numeroase tutoriale pe YouTube despre cum iti poti construi propriul website.

Nu uita de domeniu si hosting. Nu poti avea un site functional fara a cumpara un domeniu care sa reflecte cumva activitatea ta. De exemplu, daca magazinul tau se numeste Flori pentru Mioara, ideal ar fi sa ai si domeniul www.floripentrumioara.ro. In ceea ce priveste hostingul, acest lucru inseamna ca domeniul tau este gazduit pe un server. Exista numeroase companii care furnizeaza astfel de servicii, cum ar fi MXHost in Romania sau GoDaddy la nivel global.

Orice cale ai alege sa urmezi, ar fi indicat sa tii cont de urmatoarele aspecte:

  • Identitatea vizuala – Asa cum spuneam in prima parte a acestui articol, este esential ca imaginea ta sa fie aceeasi, vizual vorbind, peste tot in online, fie ca ne referim la website, Social Media sau bannere. Elementele de design trebuie sa consolideze o anumita identitate usor recognoscibila si pe care oamenii sa o asocieze cu tine, cu afacerea ta si produsele sau serviciile pe care ;e comercializezi.
  • Functionalitatea – Oricat de frumos si sexy este sau devine website-ul tau, asigura-te ca este si perfect functional. Este foarte suparator pentru un potential client sa i se blocheze pagina, sa nu se incarce complet sau, mai rau, sa nu reuseasca sa finalizeze o achizitie. Daca vinzi produse, procesul de achitie trebuie sa fie simplu, fara pasi in plus inutili. Daca vinzi servicii, formularul prin care obtii datele de contact ale potentialilor clienti trebuie sa fie simplu de utilizat. Intotdeauna, orice ai face, incearca sa te pui in locul utilizatorilor. Verifica ce face concurenta si asigura-te ca livrezi macar la acelasi nivel, fie ca este vorba despre calitatea website-ului, experienta de navigare sau interactiunea cu serviciul de Customer Care.
  • Adaptat pentru mobil – Mai mult de jumatate din traficul unui website vine din mobil, ceea ce inseamna ca website-ul tau trebuie sa fie optimizat pentru utilizarea de pe telefonul mobil si alte dispozitive. Experienta vizitatorilor trebuie sa fie aceeasi, la fel de buna, indiferent de pe ce dispozitiv iti acceseaza website-ul. Acest lucru, in termeni tehnici, se traduce prin responsiveness, adica abilitatea unui website de a-si pastra intacte functionalitatile si identitatea vizuala, indiferent de unde este accesat.

Metoda de plata

Unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand te muti cu afacerea in online este felul in care clientii finalizeaza tranzactia – Cum platesc? Trebuie sa te asiguri ca achizitia bunului sau serviciului pe care il comercializezi se face in cel mai simplu si sigur mod cu putinta. Atat simplitatea, cat si siguranta sunt elemente cheie: daca procesul de achizitie este prea lent sau complicat, este posibil ca potentialul client sa isi piarda rabdarea si sa iasa din pagina, pur si simplu. Mai rau, daca nu se simte in siguranta, daca nu are incredere ca detaliile pe care ti le ofera sunt in securitate pe website-ul tau cand face plata, cu siguranta nu va continua si il vei pierde.

Din fericire, majoritatea procesatorilor de plati au ca obiectiv sa le faca viata cat mai usoara clientilor:

  • Protejeaza datele bancare ale cumparatorilor
  • Confera incredere ca tranzactiile sunt executate in deplina siguranta
  • Garanteaza incasarea rapida a banilor

Daca iti comercializezi produsele pe un marketplace, acesta va avea integrat un procesator de plati, ceea ce iti va usura in mod considerabil activitatea. In schimb, daca vinzi pe propriul tau website si facturezi online cu SmartBill, de exemplu, atunci te-ar ajuta sa afli ca integrarea cu Netopia mobilPay iti va face viata mult mai simpla, iar incasarile mai rapide.

Un avantaj deosebit al utilizarii SmartBill il prezinta accesul la o serie de rapoarte de business, care ofera informatii extrem de utile unui antreprenor in legatura cu platile receptionate, bunurile care se vand cel mai bine, viteza de rotatie a stocurilor si cate si mai cate! In plus, toate documentele sunt centralizate, permitand accesul usor loricand ai nevoie, indiferent unde te-ai afla.

Factureaza online!

Faptul ca le permiti clientilor sa iti plateasca online este esential. Dar nu doar acest aspect al finantelor trebuie mutat in online, daca iti doresti un flux simplificat al operatiunilor. Facturarea se poate dovedi a fi o activitate administrativa greoaie pentru un antreprenor la inceput de drum sau in situatia in care toate operatiunile au fost transferate in online.

Vorbeam mai devreme de facturare online si gestiune online si de numeroasele avantaje ale acestora, printre care:

  • Gestionarea mult mai simpla a operatiunilor financiare si de administrare a acestora prin intermediul unui program intuitiv, simplu de folosit
  • Acces de oriunde, oricand la toate documentele, fie ca este vorba despre facturi, avize sau chitante
  • Rapoarte de business pe baza carora poti lua decizii informate in ceea ce priveste dezvoltarea operatiunilor
  • Siguranta datelor introduse in program: gazduirea informatiilor introduse de catre utilizatori se face pe serverele Amazon, unele dintre cele mai sigure din lume si testate in permanenta
  • Un serviciu gratuit de Customer Care la dispozitia utilizatorilor, profesionist si calitativ

Afla care sunt primii pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a te muta cu afacerea online. Citeste prima parte a articolului!

Testeaza gratuit programele noastre: Program Facturare, Program Gestiune sau Program Contabilitate si afla mai multe despre cum te ajuta ecosistemul SmartBill sa iti cresti afacerea.

Articole similare
Business Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online – partea IV

#decrizaBusiness Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online – partea III

#decrizaBusiness Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online - partea I

0 0 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments