#decrizaBusiness Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online – partea III

Modificari legislative

Publicat in 05-08-2020 - Actualizat in 10-08-2020

Fie ca iti doresti sa identifici noi modalitati de a vinde sau iti doresti de ceva vreme sa te muti in online si din varii motive nu ai facut-o inca, seria de articole Cum sa te muti cu afacerea in online te va ajuta sa dobandesti o privire de ansamblu asupra a ceea ce inseamna online si la ce trebuie sa fii atent. Acest articol reprezinta a 3-a parte dintr-un material mai amplu care a fost publicat pe blogul nostru. Poti citi prima parte aici si a doua aici.

Muta-ti operatiunile de contabilitate online

Faptul ca le acorzi posibilitatea clientilor tai de a plati online este cu siguranta unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face si complet necesar. Dar nu este suficient. Pentru a iti optimiza si mai mult fluxul operational, trebuie sa treci la urmatorul nivel: tinerea contabilitatii in online.

Un program de contabilitate online ofera numeroase avantaje, printre care:

  • Acces rapid si usor al contabilului firmei la toate informatiile de care are nevoie pentru a tine contabilitatea si a desfasura operatiunile declarative aferente activitatii desfasurate in cadrul companiei
  • Asigura fluxul sigur de date intre antreprenor, contabil si stat
  • Permite accesul la activitatea contabila de oriunde ai fi

La SmartBill exista ceea ce numim ecosistemul, adica posibilitatea de a transmite informatii direct din programul de facturare si gestiune in cel de contabilitate prin sincronizarea datelor, functionalitate care usureaza in mod semnificativ munca oricarui contabil si, in plus, ii economiseste timp pretios. O astfel de automatizare a operatiunilor contabile vine in completarea optimizarilor administrative, ceea ce permite antreprenorilor sa isi concentreze eforturile pe dezvoltarea afacerii, pe crestere.

Cum ajungi la clientii tai din online?

Ajungem acum la unul dintre cele mai importante aspecte ale unui business. Cum vinzi? Cum ajungi la clienti in online? Evident, lucrurile nu stau la fel ca in cazul unui magazin fizic.

Sa muti o afacere in online este doar primul pas, dar daca iti doresti sa realizezi profit, atunci este esential sa ii gasesti si sa te conectezi cu clientii tai, pentru a putea vinde. Spre deosebire de un magazin fizic, unde clientii intra pur si simplu, in mediul online dificultatea sta in a identifica locurile unde acestia se afla: ce medii acceseaza, ce canale utilizeaza, ce prefera sa citeasca, unde isi petrec timpul si asa mai departe.

Exista o serie de metode prin care iti poti intalni clientii in online, iar printre acestea se numara:

Social media: Retelele de socializare reprezinta unul dintre cele mai populare medii unde poti initia o conversatie cu potentialii tai clienti. Pentru asta, trebuie doar sa intelegi care dintre platforme are cel mai mare potential pentru modelul tau de business. Daca ai produse pe care le-ai putea expune, atunci poate ca Instagram este cea mai buna optiune. Daca oferi servicii, atunci ar fi mai logic sa lansezi si un canal YouTube pentru a impartasi din experienta ta. Primul si cel mai important pas este, asadar, sa intelegi care canal se potriveste cel mai bine afacerii tale si iti poate oferi mijloacele pentru a interactiona cu potentialii tai clienti, dupa care poti incepe sa creezi continut care sa fie relevant pentru acestia, pentru a-i angaja in conversatie. Imagineaza-ti ca participi la o discutie si iti doresti sa obtii si sa retii atentia interlocutorului – vei face asta comunicand cu claritate si energie, transmitand mesajul tau in asa fel incat sa convinga. Incearca sa comunici cu la fel de multa dedicare si pasiune si in discutia cu potentialii tai clienti.

Advertising: In cazul in care dispui de un buget pentru a-ti face reclama in online, cum ar fi prin intermediul Google AdWords sau Facebook, vei descoperi ca acestea sunt metode foarte utile de a ajunge la audienta vizata. Ceea ce trebuie sa faci este sa intelegi cum functioneaza segmetarea audientei si sa selectionezi cu atentie diversele audiente, pentru a transmite mesajele potrivite si a-i aduce pe website-ul tau. Odata ce au ajuns acolo, ai posibilitatea de a-i converti in clienti.

Aplicatiile locale: Daca afacerea ta este deja prezenta in comunitate, ar fi cu adevarat util si smart sa iti anunti clientii existenti ca urmeaza sa ajungi (si) in online. De asemenea, poti incerca sa gasesti grupuri de Facebook din zona sau regiunea in care ai o prezenta fizica de exemplu si sa iti largesti clientela.

Este important de retinut ca nu exista o singura solutie pentru toate afacerile care sa asigure un dialog online cu potentialii clienti. Cea mai buna strategie pe care o poti aplica depinde de modelul tau de business, de clienti si de buget. Doar experimentand cu diverse metode vei afla ce functioneaza cel mai bine si odata ce ai identificat cateva metode care in cazul tau functioneaza, continua sa le aplici si sa le ameliorezi.

Tine legatura prin e-mail

Odata stabilita aceasta conexiune cu clientii tai, ar fi ideal sa nu te opresti acolo. Sa mentii aceasta relatie este la fel de important. Poti face acest lucru printr-o simpla strategie de email marketing care iti va permite sa pastrezi contactul cu clientii, sa ramai prezent in mintea lor.

De fiecare data cand cineva iti viziteaza website-ul, ar trebui sa ii dai ocazia de a opta sa se inscrie pe lista ta de email-uri. Poti astfel adauga un pop-up sau o casuta de inscriere la final, dupa ce au cumparat produsul sau serviciul dorit. Apoi, avand adresele de email, poti continua sa te promovezi, sa le trimiti continut care stii ca le-ar atrage atentia, urmand ca astfel sa realizezi alte vanzari.

Tot ce trebuie sa faci este sa iti faci cont pe o platforma de email marketing, cum ar fi MailChimp si poti incepe sa creezi si sa desfasori campanii de email. Astfel de platforme sunt facute pentru a fi utilizate de oricine, fara a avea neaparat experient in domeniu si exista o sumedenie de tutoriale care sa te ajute sa incepi.

Cateva lucruri de care ar fi bine sa tii cont, pentru a desfasura campanii cat mai eficiente:

  • Evita monotonia: Scopul oricarei campanii de email marketing de succes este sa atraga atentia destinatarilor suficient cat sa deschida si sa citeasca email-ul primit. Din pacate, nu suntem primii care ne gandim la astfel de strategii de marketing, iar acel email risca sa se inece in oceanul de informatii pe care le primim zilnic. Creativitatea joaca astfel un rol decisiv in ceea ce priveste nu doar continutul email-ului, dar si subiectul acestuia, CTA-ul (call to action) sau alte aspecte importante de ordin vizual sau de ton al comunicarii. Asigura-te ca trimiti diferite email-uri catre diferite audiente, personalizeaza comunicarea cat de mult posibil. Exista o sumedenie de articole despre ce face ca o campanie de email marketing sa fie una de succes, cauta-le, citeste-le, gandeste-te cum sa aplici cat mai bine lucrurile invatate in comunicarea ta cu clientii.
  • Ofera-le ceva: Scopul tau este ca aceste email-uri sa iti aduca vanzari, asa ca incearca sa le oferi cate ceva pentru a-i convinge sa realizeze vanzarea: discount-uri, acces privilegiat la oferte exlusive sau limitate etc.
  • Ramai consecvent cu imaginea de brand: Este important ca toate elementele de comunicare sa respecte identitatea vizuala a business-ului tau, pentru a fi usor recunoscute de catre clienti. Acest lucru include si email-urile, asa cum spuneam mai sus, care ar trebui sa contina elemente vizuale care sa trimita imediat cu gandul la afacerea ta.
  • Da dovada de creativitate in ceea ce priveste subiectul email-ului: Pentru ca destinatarii tai sa citeasca efectiv email-urile, trebuie ca inainte de toate sa le deschida :). Asa cum spuneam, nu este cel mai simplu lucru din lume, sa iesi in evidenta dintre zecile de mail-uri pe care le primim zilnic. Si totusi, este posibil: fa eforturile creative necesare de a gasi subiectele care sa ii atraga, pune-te in locul tau si gandeste-te ce anume te-ar atrage pe tine, ce te-ar face pe tine sa deschizi un email.

O campanie de email marketing de succes a devenit un lucru dificil de realizat, dar nu imposibil. Afla tot ce ai nevoie sa stii despre e-mail marketing si incearca sa fii tu cel care reuseste!

Urmareste SmartBill blog pentru a afla urmatorii pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a te muta cu afacerea online!

Testeaza gratuit programele noastre: Program FacturareProgram Gestiune sau Program Contabilitate si afla mai multe despre cum te ajuta ecosistemul SmartBill sa iti cresti afacerea.

Articole similare
Business Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online – partea IV

#decrizaBusiness Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online – partea II

#decrizaBusiness Know-How

Cum sa te muti cu afacerea in online - partea I

0 0 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments