Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Business Know-How

Despre Barometrul SmartBill

barometru smartbill

Barometrul SmartBill a fost creat dintr-o necesitate a mediului antreprenorial de a avea o privire de ansamblu asupra variatiilor economice in aceasta perioada incerta si nu numai.

Am scris acest articol sub forma de Q&A si il voi actualiza in timp, pe masura ce noi intrebari apar:

Ce este barometrul SmartBill si care este scopul lui ?

Barometrul SmartBill este singurul instrument care masoara in timp real pulsul IMM-urilor din Romania (evolutia cifrei de afaceri). Chiar daca specificul firmelor nu genereaza o reprezentativitate de 100% pentru intreaga economie, consideram ca trendul pe care il ilustreaza platforma este foarte relevant si ne ofera o perspectiva realista asupra impactului crizei. Urmarindu-l, putem observa impactul crizei asupra IMM-urilor, momentul in care economia incepe sa isi revina si viteza cu care o va face.

Care este esantionul folosit ?

Statistica s-a efectuat pe un esantion compus din peste 20 mii de afaceri, cu abonament SmartBill activ si cu istoric din ianuarie 2019 si pana in prezent. E un numar mare de firme, mult peste orice esantion folosit in sondajele uzuale de piata. In general vorbim de firme mici, dar mai tehnologizate, cu o conducere deschisa la nou si solutii software.

Care este componenta esantionului, per sectoare economice ?

In graficul de mai jos aveti distributia esantionului pe sectoare economice. Desi unele domenii au o pondere foarte mica in esantion, consideram ca si ele sunt destul de reprezentative, vorbind de minim 250-300 de companii.

Ce concluzii putem trage la final de aprilie ?

Uitandu-ne in trecut, observam o sezonalitate, confirmata si de statisticile din anii anteriori. Astfel, cifra de afaceri scade semnificativ in ianuarie, probabil un recul dupa sarbatori, dar revine pe crestere puternica in februarie si martie, urmand o perioada de relativa plafonare pana in toamna, cand reintra pe crestere. Acest trend se pastreaza aproape perfect si in 2017 si 2018, ani pe care nu i-am mai ilustrat in pagina barometrului.

In martie observam primele semne ale crizei, dar nu atat de mari pe cat ne-am fi asteptat. O explicatie este ca o buna parte din firmele din esantion sunt din zona serviciilor, care se bazeaza pe contracte si facturarea se face in general dupa prestarea serviciilor. De asemenea, multe contracte de prestari servicii regulate includ o clauza de reziliere de 30 zile.

Datorita acestor aspecte, e normal sa vedem o intarziere a reflectarii impactului crizei in valoarea cifrei de afaceri. Impactul real se vede doar in luna aprilie, o scadere de 25.7% fata de martie 2020 si de 19.2% fata de aprilie 2019. Ne asteptam ca acest trend sa continue si in luna mai.

Cat de des este actualizat Barometrul ?

Momentan datele afisate sunt cele de la finalul lunii aprilie 2020, dar incepand cu 15 mai vom realiza actualizari zilnice, astfel incat sa putem urmari datele in timp real.

Despre autor

Co-Founder & CEO SmartBill

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *