Articol scris de Delia Mircea

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala . In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.
Home | | Afacere online bazata pe sistemul drop shipping

Majoritatea antreprenorilor care doresc sa isi deschida un magazin online sunt putin reticenti in ceea ce priveste detinerea si gestionarea unui depozit din diferite motive:

  • cheltuieli ridicate cu achizitia spatiului aferent depozitului sau cu chiria unui depozit;
  • cheltuieli cu amenajarea si intretinerea depozitului;
  • cheltuieli cu transportul bunurilor catre client;
  • timp pierdut in activitatea de gestionare a stocurilor;
  • timp pierdut in activitatea de inventariere a stocurilor;
  • cheltuieli cu salariile gestionarilor (daca este cazul).

Daca totusi esti interesat sa deschizi un magazin online si sa eviti situatiile mai sus mentionate, exista o solutie si anume folosirea sistemului drop shipping.

Ce reprezinta sistemul drop shipping?

Drop shipping-ul este un sistem de vanzare prin care persoana care detine un magazin online nu va pastra bunurile comercializate in stoc, ci va transfera comenzile clientilor si detaliile de expediere catre un producator sau catre un alt comerciant (furnizor), acesta din urma fiind cel care va livra efectiv produsele comandate de client.

Practic, detinatorul magazinului online nu va avea un depozit de produse, ci va fi un „intermediar” intre clientul care a depus comanda pe site si furnizorul care va trimite efectiv produsele comandate.

Toate grijile privind gestionarea stocurilor, suportarea costurile aferente depozitarii si transportului lor vor cadea in sarcina furnizorului de produse. Astfel ca, pentru detinatorul magazinului online atat costurile, cat si riscurile voi fi minime.

Castigul efectiv al antreprenorului magazinului online va fi un comision, mai exact va fi diferenta dintre pretul de vanzare en-gros si pretul de vanzare en-detail stabilit.

Avantajele utilizarii sistemului drop shipping:

  • costuri reduse cu investitia initiala;
  • eliminarea costurilor privind gestionarea marfurilor;
  • daca nu exista efectiv un depozit, atunci produsele vandute pe site pot fi numeroase (gama larga);
  • eliminarea unor activitati cum ar fi: inventarierea, procesarea comenzilor, ambalarea, etc.
  • eliminarea costurilor privind salariile gestionarilor;
  • eliminarea costurilor cu transportul marfurilor;
  • administrarea magazinului online de oriunde, chiar si de acasa;
  • riscuri reduse.

Dezavantajele utilizarii sistemului drop shipping:

  • un control mai slab al stocurilor – datorita faptului ca entitatea nu detine propriile stocuri si depinde de buna comunicare cu furnizorii;
  • posibilitatea sa apara erori, necorelari din cauza slabei comunicari intre parti;
  • un profit mai redus datorita faptului ca antreprenorii tind sa ofere produsele la un pret mic.
  • unii furnizori s-ar putea sa nu agreeze aceste sistem, deoarece ar duce la livrarea de produse in cantitati mici dar la un numar mare de destinatari, ceea ce le va creste costurile de ambalare si livrare.

Procedura de facturare si utilizare a sistemului drop shipping:

Daca detii un magazin online si doresti sa lucrezi pe metoda drop shipping, atunci iata cativa pasi recomandati :

  • stabileste care este gama de produse si furnizorii cu care doresti sa colaborezi din randul celor care doresc sa lucreze in sistem drop shipping;
  • dupa ce furnizorii de produse au fost alesi, urmatoarea etapa presupune publicarea pe pagina web a magazinului online a produselor – cu pretul pe care il doresti ;
  • clientii vor comanda si eventual plati on-line pe site-ul magazinului tau (alternativa fiind incasarea ramburs la expedierea coletului), care va trebuie sa le emiti o factura de vanzare, apoi sa transmiti mai departe furnizorului de marfa comanda;
  • furnizorul de produse va prelua comanda si o va livra la adresa clientului in numele tau;
  • furnizorul de produse care a livrat bunurile clientului va emite o factura catre tine cu valoarea bunurilor livrate pe care urmeaza sa o platesti conform intelegerii contractuale.

Procesul este simplu in sine, insa mai sunt cateva aspecte pe care trebuie sa le clarifici pentru ca activitatea sa decurga lin, cum ar fi politica de retur sau cine asigura suportul clientilor.

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta-ma

Autentificare Cloud

Contact