Intrebari din Domeniu

Infiintare microintreprindere – pas cu pas

infiintare microintreprindere

Publicat in 28-08-2017 - Actualizat in 02-06-2020

Te-ai gandit sa iti dezvolti o afacere si sa iti infiintezi o microintreprindere?  

Pentru ca dorintele si ideile tale sa fie puse mai usor in practica, ar trebui sa cunosti cateva aspecte principale cu privire la procedura de infiintare a unei microintreprinderi.

Majoritatea persoanelor care doresc ca pentru inceput sa isi deschida o „mica afacere” apeleaza de cele mai multe ori la inregistrarea ca persoana fizica autorizata (PFA). Insa, pe masura ce afacerea se dezvolta, apare si necesitatea infiintarii unei microintreprinderi, mai exact deschiderea unui SRL/SRL-D.

Trebuie sa precizam ca microintreprinderea este o forma de incadrare fiscala a unei firme, prin care aceasta plateste un impozit stabilit ca procent din venituri (1% sau 3%), spre deosebire de celalalt tip de impozitare, pe profitul obtinut (16%). Din punct de vedere juridic, microintreprinderea este de fapt o SRL/SRL-D.

Atentie! La infiintare, o persoana juridica romana (SRL sau SRL-D) este considerata microintreprindere daca sunt respectate  anumite conditii mentionate mai jos si in acest fel va plati impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Din punct de vedere fiscal, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste urmatoarele conditii la data de 31 a anului fiscal precedent:

  • a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile
  • capitalul social al acesteia este deținut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale
  • nu se afla în dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii

Procedura de infiintare a unei microintreprinderi

In vederea infiintarii unei microintreprinderi, la fel ca in cazul oricarei societati cu raspundere limitata, trebuie parcurse urmatoarele etape:

  • Alegerea si rezervarea denumirii entitatii – verificarea disponibilitatii firmei si rezervarea acesteia se poate face online
  • Alocarea unui spatiu drept sediu social
  • Intocmirea actului constitutiv
  • Deschiderea unui cont bancar de capital social
  • Depunerea capitalului social in contul bancar deschis (minim 200 lei)
  • Pregatirea documentelor privind inregistrarea enitatii la ONRC

La Registrul Comertului trebuie completate si prezentate urmatoarele documente:

  • Cerere de inregistrare (formular ONRC)
  • Anexa 1 privind inregistrarea fiscala (formular ONRC)
  • Anexa 2 privind investitia straina (formular ONRC) – dupa caz
  • Declaratie-tip pe propria raspundere semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte:
  1. PJ nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani
  2. PJ indeplineste conditiile de functionare in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii – dupa caz
  • Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii denumirii firmei
  • Acordul pentru utilizarea denumirii – dupa caz
  • Declaratia ca persoana are calitatea de asociat unic intr-un singur SRL sau ca SRL-ul cu asociat unic nu este asociat unic intr-un alt SRL
  • Actul constitutiv
  • Document care sa ateste dreptul de folosinta asupra spatiului ales drept sediu social
  • Cererea catre ANAF in vederea obtinerii certificatului emis de administratia fiscala competenta, care indica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document pentru instrainarea dreptului de folosinta
  • Declaratia pe propria raspundere in cazul in care, din certificatul emis rezulta ca sunt deja inregistrate la ANAF alte documente care atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinaţie de sediu social
  • Dovada varsarii aporturilor privind capitalul social
  • Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura
  • Declaratiile fondatorilor/administratorilor/cenzorilor din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestei calitati
  • Actele de identitate ale fondatorilor/administratorilor/cenzorilor
  • Specimenele de semnatura
  • Declaratia pe propria raspundere a PF cetatean strain in nume propriu sau ca reprezentant al PJ straine care nu este inregistrata fiscal in Romania – daca este cazul
  • Declaratia privind beneficiarul real al persoanei juridice
  • Dovezile privind plata tarifului legal

Din punct de vedere fiscal, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste urmatoarele conditii la data de 31 a anului fiscal precedent:

  • a realizat venituri care nu au depășit echivalentul în lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în euro este cel valabil la închiderea exercițiului financiar în care s-au înregistrat veniturile;
  • capitalul social al acesteia este deținut de persoane, altele decât statul și unitățile administrativ-teritoriale;
  • nu se află în dizolvare, urmată de lichidare, înregistrată în registrul comerțului sau la instanțele judecătorești, potrivit legii.

Avantajele unei microintreprinderii (SRL/SRL-D):

  • Capitalul social la infiintare este de minim 200 lei, care ulterior poate fi recuperat
  • Nu exista limitare in alegerea codurilor CAEN in alegerea numarului de coduri CAEN, asa cum se intampla la PFA
  • Solicitantul nu trebuie sa ateste calificarea/pregatirea acestuia
  • Asociatii raspund in limita capitalului social varsat de 200 lei
  • Daca exista cel putin un salariat cu norma intreaga, se va plati un impozit pe venitul microintreprinderilor de doar 1%. In caz contrar se aplica cota de 3%
  • Poate exista un numar nelimitat de salariati spre deosebire de PFA unde numarul de angajati este limitat la 3
  • Asociatii pot sa retraga profitul din dividende si in cursul anului curent, trimestrial, prin depunerea situatiilor financiare intermediare.

Dezavantajele unei microintreprinderi (SRL/SRL-D):

  • Costuri cu evidenta contabila (servicii de contabilitate);
  • Cheltuieli administrative aferente sediului (chirii, utilitati etc) daca acesta rezulta ca urmare a unui contract de inchiriere.
  • Asociatul trebuie sa plateasca impozit pe dividendele retrase si contributia la sanatate, daca dividendele incasate depasesc 12 salarii minime brute pe economie.

Asadar, dupa eliberarea actelor de la ONRC, persoana juridica se considera infiintata si isi poate incepe activitatea. Nu trebuie efectuata nici o inregistrare initiala la ANAF, deoarece comunicarea infiintarii si inregistrarea la ANAF este efectuata de catre ONRC. Doar daca microintreprinderea urmeaza sa aiba angajati atunci contabilul va trebui sa depuna la ANAF un formular pentru modificarea vectorului fiscal. Etapa urmatoare dupa infiintare este gasirea unui contabil.

Cine poate tine contabilitatea unei microintreprinderi?

Contabilitatea unei microintreprinderi se poate tine legal doar in unul din cele doua moduri descrise mai jos:

  • prin departamente interne distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta funcţie. Aceste persoane trebuie sa aiba obligatoriu  studii economice superioare
  • prin contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitaţii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre CECCAR

Urmeaza apoi alte etape, care tin de optiunea fiecarui antreprenor:

  • deschiderea unui cont curent bancar
  • organizarea unui flux de lucru si utilizarea unei aplicatii pentru emiterea documentelor tale.
    Poti alege SmartBill care detine un modul de facturare online (gazduit in cloud) usor de utilizat.
  • angajarea de personal
  • organizarea protectiei muncii
  • pregatirea unui site, setarea unei adrese de mail de contact etc

Testeaza gratuit programele noastre: Program Facturare, Program Gestiune sau Program Contabilitate si afla mai multe despre cum te ajuta ecosistemul SmartBill sa iti cresti afacerea.

Delia Mircea
Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala . In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.
Articole similare
Intrebari din Domeniu

Transmiterea partilor sociale la un SRL

Intrebari din Domeniu

Modificarile aduse legii societatilor comerciale in 2020

Intrebari din Domeniu

Radierea PFA - cum se face si care sunt pasii de parcurs?

Intrebari din Domeniu

Cum afecteaza numarul angajatilor impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

5 1 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
26 Comments
Cele mai vechi
Cele mai noi Cel mai votat
Inline Feedbacks
View all comments
Miriam
Miriam
2 Ani In trecut

Cat este impozitul pe dividente? Poate fi locul unde locuiesti considerat sediul microinterprinderi?

Prenume
B
Monica Haggarty
Administrator
2 Ani In trecut
Reply to  Miriam

Buna ziua,

Multumim pentru intrebarea adresata,

1. Anul acesta impozitul pe dividende a ramas tot 5% cu mentiunea ca se plateste CASS (10%) de catre persoana fizica ce incaseaza venituri din dividende peste plafonul de 22.800 lei.

2. Dintre documentele solicitate la infiintarea unei societatii la ONRC se numara si dovada unui sediu social (contract de vz-cump; contract de inchiriere; contract de comodat; etc.).

Sediul social poate fi un sediu al carui proprietar este asociatul unic sau unul dintre asociati (dupa situatie) sau alte persoane (cazul inchirierii). Un singur imobil poate fi sediul social pentru mai multe firme, daca acesta dispune de mai multe camere.

Astfel ca, nu exista nicio restrictie cu privire la a stabili o camera din locuinta personala care sa aiba destinatie de sediu social, insa trebuie ca la baza acestei decizii sa existe documentele justificative mentionate mai sus.

Speram ca raspunsul nostru va este de folos.
O zi frumoasa!

Popa
Popa
1 An In trecut

Mulțumesc pentru acest articol foarte interesant și util! Deci dacă fac, să zicem €10.000 pe an cu micro srl, plătesc impozite de €300. Bun. Dacă cheltuiesc banii (la orice, nu cheltuieli de afaceri)… cumpăraturile sunt considerate ‘dividende’ și taxat din nou? Ce anume declanșează impozitarea suplimentară a dividendului? Sau este vorba doar de plăți în numerar către asociat / fondator impozabile ca dividende?

Prenume
Ion
Monica Haggarty
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Popa

Buna ziua Ion,

Mare atentie, cheltuielile efectuate de orice societate trebuie sa fie facute in scopul desfasurarii activitatii – cheltuieli care sa conduca la indeplinirea obiectivelor stabilite de societate.

Pe parcursul desfasurarii activitatilor orice societate inregistreaza atat venituri cat si cheltuieli.

In cazul microintreprinderilor, societatea datoreaza trimestrial 1% (daca are angajati) sau 3% (daca nu are angajati) impozit pentru veniturile realizate (cifra de afaceri).

Daca la sfarsitul exercitiului financiar societatea dumneavoastra inregistreaza venituri > cheltuieli, atunci diferenta pozitiva dintre venituri si cheltuieli reprezinta profitul societatii. Profitul se poate distribui apoi catre asociatii entitatii sub forma de dividende, insa pentru dividendele distribuite, societatea mai este obligata sa retina 5% impozit pe care sa-l vireze bugetului de stat.

Dividendele pot fi repartizate atat trimestrial cat si annual, insa doar daca entitatea inregistreaza profit.

Sper ca aceste informatii sa va fie de folos.

Zi frumoasa!

Ion Popa
Ion Popa
1 An In trecut

Draga Monica. Vă mulțumesc foarte mult pentru răspunsul dvs.!
Venituri – Cheltuieli = Profit. Da, acesta este principiul de bază al economiei 🙂
Să rămânem cu exemplu de mai sus: dacă firma micro SRL face €10k pe an (venituri) și nu are cheltuieli de afaceri, atunci profitul este = €10k pe care o va plăti asociaților ca dividende.
Frima plătește €300 impozit pentru veniturile de €10k (având în vedere că nu are angajați).
Firma mai plătește €500 impozit pentru €10k dividendele plătite către asociaților.
Asta este tot, compania trebuie să plătească în impozite, da?
Asociații care la sfârșitul anului fiscal primesc aceste €9.2k (€10k -€300 -€500 care deja au fost acordate statului): asociați trebuie să plătească iar/din nou alte impozite? Sau sunt aceste €800 tot ce trebuie plătit în impozite?
Dacă dividendele sunt impozitate din nou pe partea asociaților: cum se calculează aceste impozite, care rata de impozitare se aplică?
Multe mulțumiri pentru timpul acordat și explicațiile dvs. foarte competente și utile! 👍🏻

Monica Haggarty
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Ion Popa

Buna ziua,

Daca firma are 10.000 E venituri pe an inseamna ca va plati un impozit pe micro de 300 E (3% * 10.000 E) la bugetul de stat, asa cum mentionati si dumneavoastra – care pentru firma este o cheltuiala, deci dupa aceasta plata firma ramane cu un profit de: 10.000 – 300 = 9.700 E pe care ii poate da spre repartizare ca dividende catre asociati.

Din profitul de 9.700 E dat spre repartizare societatea va datora 5% la bugetul de stat ca impozit pe dividende = 5% * 9.700 E = 485 E.

Diferenta 9.700 E – 485 E = 9.215 E se poate vira asociatilor ca dividende proportional cu cota de participare la capitalul social.

In ceea ce priveste asociatii (persoane fizice), daca ei incaseaza intr-un an venituri din dividende peste plafonul de 24.960 lei, atunci da, vor avea obligatia sa mai plateasca la bugetul CASS 10% pentru aceste venituri, insa indiferent care este valoarea ce depaseste palfonul de 24.960 lei, CASS se va plati la valoare fixa 10% * 24.960 lei = 2.496 lei.

Exemplu: presupunem ca in cazul dumneavoastra exista un singur asociat (100%), acesta incaseaza in anul 2019 suma de 9.215 E din dividende pe care am calculate-o mai sus (echivalent in lei a 43,720.57 – curs 4.7445). Ei bine, acest asociat unic are obligatia sa depuna declaratia unica si sa plateasca contributia CASS – 2.496 lei fiindca a incasat dividende care au depasit plafonul de 24.960 lei.

In concluzie exista urmatoarele impozite si contributii de plata:

1. Suportate de firma:
-impozit pe micro (3%);
-impozit pe dividendele date spre repartizare (5%)

2. Suportate de asociati (persoanele care incaseaza venituri din dividende peste plafon 24.960 lei):
-contributia de asigurari sociale de sanatate (10%)

Speram ca raspunsul nostru va este de folos,

O zi placuta!

Ion Popa
Ion Popa
1 An In trecut

Draga Monica. Vă mulțumesc din nou pentru răspunsul dvs.!
Permiteți-mi să rezum:
10.000€ venituri srl
– 300€ imp. 3%
– 458€ imp. 5%
– 525€ CASS 2.496 RON
————————-
= 8.717€ care care sunt plătite asociatului.

Iar asociatul are obligația de a depune declarația unică și datorează impozit pe venit de…? Cât e? 10%, nu?

În cazul în care se aplică aceste 10%:
8.717€ venit
– 871€ imp. 10%
————-
7.845€ venit net „în mână”

Deci, de la €10k venit au ramas €7.845 ceea ce înseamnă, că el a platit/pierdut efectiv 21,5% din banii pe care compania le-a câștigat (dacă rata de impozitare pe venit aplicată este de fapt 10%…).
Este corect așa?
Atunci, nu ar fi mai avantajos dacă ar lua aceste €10k ca persoană fizică, nu prin srl, și ar plăti doar impozitul pe venit de 10%? Așa ar putea păstra 9k în loc de 7,8k, mai ales având în vedere că plătește deja un echivalent de „CASS” (=asigurarea medicală și socială) în cealaltă țară de reședință (=nu în România)

Ursache Miruna
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Ion Popa

Buna ziua,

Multumim pentru atentia cu care ne urmariti.

Raspunsurile oferite anterior ofera, consideram, suficient de multe informatii pentru speta dumneavoastra. In cazul in care inca au ramas lucruri neclare, va sfatuim sa le discutati cu un consultant / contabil.

Mare atentie ! Asociatul nu datoreaza impozit pentru veniturile din dividendele incasate peste plafon, ci doar CASS (10%).

O zi frumoasa!

Robert
Robert
1 An In trecut

Un raspuns foarte elaborat si de mare ajutor. De asemenea foarte usor de inteles. Mii de mulțumiri!

Ursache Miruna
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Robert

Si noi va multumim pentru interesul acordat!

Weekend placut!

Victor
Victor
1 An In trecut

Bună ziua, am o întrebare ce ține de asociați. Din cîte am citit la înființarea unei noi întreprinderi acum în 2019 pentru a fi considerată din start microîntreprindere, este necesar ca asociații să NU aibă cotă de participare în alte întreprinderi? Iar dacă la înființare unei companii din 2 asociați, dintre care unul este asociat și la o altă întreprindere îar al doilea nu este asociat – compania nou instituită va merge direct cu achitarea impozitelor din profit și nu din venit?
Și încă un scenariu – dacă la inființarea unei microîntreprinderi asociații nu au cote de participare în alte întreprinderi, însă ulterior întregistrării primei companii, înregistrează în calitate de asociat și alte companii – prima companie care din start era microîntreprindere trece automat la achitarea din profit?
Mulțumesc.

Prenume
Ciubotaru
Ursache Miruna
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Victor

Buna ziua Victor,

Potrivit art. 48. alin. (3) din Codul Fiscal – “o persoana juridica romana care este nou-infiintata este obligatia sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal, daca conditia prevazuta la art. 47 alin. (1) lit. d) este indeplinita la data inregistrarii in registrul comertului”.

Conditia prevazuta la art. 47 alin. (1) lit. d) se refera la urmatorul aspect: “capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale”.

Astfel, o societate nou infiintata este considerata din start microintreprindere atunci cand capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrative-teritoriale. Nu are importanta cota de participare a asociatilor la incadrarea societatii ca micro sau platitoare de impozit pe profit.

Puteti regasi mai multe informatii despre microintreprinderi la urmatorul link:

https://www.smartbill.ro/blog/infiintare-microintreprindere/

Speram ca aceste informatii va sunt utile.

Zi frumoasa!

Pop
Pop
1 An In trecut

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutați cu urmatoare speță.
Sunt angajata a unei multinaționale si vreau să-mi deschid pe cont propriu un Srl dar sa raman in continuare angajata a multinaționalei respective, se poate, implica ceva?
Daca estimez ca veniturile mele vor fi de 25.000 lei într-un an este ok sa-mi infiintez srl sau e mai ok un Pfa?
Mulțumesc de ajutor!

Prenume
Daniela
Ursache Miruna
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Pop

Buna ziua Daniela,

Va puteti pastra calitatea de salariat si sa va infiintati pe cont propriu un SRL, nu exista nicio restrictie in acest sens.

Consideram ca decizia de a va infiinta un SRL sau de a va inregistra ca PFA ar trebui sa o luati impreuna cu un contabil, fiindca sunt mai multe aspecte pe care ar trebui sa le puneti in balanta, pe langa veniturile anuale estimate.

Speram ca aceste informatii sa va fie utile.

O zi placuta!

Popa
Popa
1 An In trecut

Buna ziua
Va rog sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari:
1.Daca sunt pensionar anticipat partial, pot infiinta un SRL?
2. Imi este necesar sa angajez un administrator?
3.Daca nu am nici un angajat si sunt asociat unic pot avea venituri ? sau trebuie sa renunt/suspend pensia?
4.Daca infiintam un SRl mai multi asociati, am vreo interdictie legala sa am cote parti in calitatea de pensionar anticipat partial?

Prenume
Elena
Ursache Miruna
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Popa

Buna ziua,

Multumim pentru intrebarea adresata!

Pentru aceasta situatie va recomandam sa studiati legea nr. 263 din 16 decembrie 2010 privind sistemul unitar de pensii publice, Articolul 114:

„(1) In sistemul public de pensii, plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care a intervenit una dintre următoarele cauze:…b) pensionarul, beneficiar al unei pensii anticipate sau al unei pensii anticipate partiale, realizeaza venituri lunare aflandu-se in una dintre situatiile prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. a) si b) sau pct. II;”
Aceste situatii sunt: „a) persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca; b) funcționarii publici; c) persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile prezentei legi, cu cele ale persoanelor prevazute la pct. I”

Tinand cont de aceste informatii, va putem informa dupa cum urmeaza:

1. Consideram ca puteti infiinta un SRL;
2. Nu este necesar sa angajati un administrator, puteti indeplini dumneavoastra aceasta functie;
3. Puteti obtine venituri din dividende, daca la acest tip de venit va referiti, acestea neducand la suspendarea pensiei;
4. Puteti detine cote de participare in firma in contextul mentionat.

Speram ca aceste informatii sa va fie utile.

Zi frumoasa!

Zi frumoasa!

Martin
Martin
1 An In trecut

Buna ziua,
Am urmatoarea situatie: imi platesc direct contributia la pensie in baza unui contract cu casa de pensii si contributia la sanatate in baza declaratiei unice.
Am de gand sa infiintez o microintreprindere la care sa fiu si unic angajat. Dupa infiintarea firmei, cum trebuie sa procedez cu cele doua contributii, la pensie si la sanatate?
Multumesc.

Prenume
Tudor
Ursache Miruna
Administrator
1 An In trecut
Reply to  Martin

Buna ziua Tudor,

Daca o sa aveti si calitatea de angajat in firma (pe langa cea de asociat unic si administrator), atunci nu mai este nevoie sa platiti contributia la pensie in baza contractului respectiv si nici sa platiti contributia la sanatate prin declaratia unica.

In calitate de angajat in firma veti fi automat asigurat si la pensii, si la sanatate, fiindca veti suporta CAS, CASS si impozit pe venitul de natura salariala.

Firma (microintreprinderea) va fi cea care va retine si va plati (prin retinere la sursa) aceste contributii si le va declara la ANAF prin intermediul formularului 112.

Zi frumoasa!

Ionescu
Ionescu
9 Luni In trecut

Buna ziua,

Am o intrebare referitor la deschiderea unui SRL nou.
Dividendele pot fi impartite asociatilor dupa primele 3 luni de acivitate sau numai dupa un an? Asta in primul an de activitate.

Multumesc,
Valentin

Prenume
Valentin
Ursache Miruna
Administrator
9 Luni In trecut
Reply to  Ionescu

Buna ziua Valentin,

Daca reusiti sa obtineti profit dupa 3 luni, puteti repartiza dividendele. Dividendele se pot repartiza trimestrial, iar regularizarea se face anual.

Zi frumoasa!

Ehor
Ehor
5 Luni In trecut

Buna ziua
Am si eu o intrebare, daca am o a numita suma ca datorie la anaf pot sa devin asociat intr-un srl?
Multumesc

Prenume
Daniel
Ursache Miruna
Administrator
5 Luni In trecut
Reply to  Ehor

Buna ziua Daniel,

Da, acest lucru nu va impiedica sa deveniti asociat intr-un SRL. Desigur, indicat ar fi sa rezolvati aceasta situatie.

Mult succes!

Trifan
Trifan
5 Luni In trecut

Buna seara,as dori sa stiu daca pot sa imi deschid un SRL, cu sediu social in locuinta parintilor mei,chiar daca aceasta,se afla in situatia de „executare”,din cauza unor probleme avute cu banca,in cadrul unui credit ipotecar. Mentionez ca dosarul aferent acestei situatii se afla pe rolul instantei,cu cererea de suspendare a executarii.

Prenume
Mioara
Ursache Miruna
Administrator
4 Luni In trecut
Reply to  Trifan

Buna ziua Mioara,

Consideram ca atat timp cat imobilul se afla inca in proprietatea parintilor si dumnealor va pun la dispozitie spatiul in baza unui contract de comodat/inchiriere, se va putea deschide SRL cu sediul social acolo.

Insa atentie, in cazul in care se schimba situatia juridica a spatiului, respectiv parintii nu mai sunt proprietari, veti fi in situatia de a proceda la schimbarea sediului – fapt care implica noi formalitati la Registrul Comertului.

Asadar, recomandarea noastra ar fi sa asteptati clarificarea situatiei cu banca.

Zi frumoasa!

Daniel
Daniel
2 Luni In trecut

As vrea sa deschid o firma pentru tractari auto .
Imi trebuie o asigurare speciala pentru acest tip de masina ?

Prenume
M
Ursache Miruna
Administrator
1 Luna In trecut
Reply to  Daniel

Buna ziua,

Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare, ar fi bine sa luati legatura cu un consultant in asigurari care va poate indruma daca este nevoie sau nu de o asigurare suplimentara fata de cele standard, pe care le are orice firma cu autoturism pe firma.

Zi frumoasa!