Intrebari din Domeniu

Ce obligatii am inainte si dupa infiintarea unei SRL?

srl

Antreprenorii care decid sa isi infiinteze o societate cu raspundere limitata trebuie sa cunoasca cateva aspecte importante cu privire la infiintarea ei, dar si cu privire la obligatiile pe care le au dupa ce societatea a fost infiintata.

Societatea cu raspundere limitata (SRL) este o forma juridica destul de avantajoasa pentru care majoritatea tinerilor intreprinzatori opteaza, deoarece raspunderea este limitata la capitalul social al entitatii economice, minimul fiind de 200 de lei. 

Pentru infiintarea unei SRL este nevoie de efectuarea unor etape care constau in elaborarea si intocmirea unui dosar de inmatriculare, ce se va depune ulterior la Oficiul National al Registrului Comertului.

Prima etapa se refera la alegerea si rezervarea unei denumiri a societatii (firma). In acest sens, se va completa o cerere de verificare si/sau rezervare firma, cerere care poate fi gasita pe site-ul ONRC. In cerere trebuie sa completezi 3 denumiri pe care ti le doresti pentru societate, in ordinea preferintelor. Acestea vor fi verificate de specialistii ONRC si ti se va comunica disponibilitatea acestora.

O a doua etapa se refera la intocmirea unui dosar de inmatriculare si depunerea acestuia la sediul ONRC. Documentele din dosar trebuie sa fie:

  • Cererea de inregistrare;
  • Anexa 1 privind inregistrarea fiscala sau Anexa 2 privind investitia straina;
  • Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati/administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca: PJ nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani; PJ indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip;
  • Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei;
  • Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii;
  • Declaratia ca persoana are calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata sau ca societatea cu raspundere limitata cu asociat unic nu este asociat unic in alta societate cu raspundere limitata;
  • Actul constitutiv;
  • Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
  • Cererea adresata ANAF in vederea obtinerii certificatului emis de administratia financiara competenta, care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document pentru instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit;
  • Declaratia pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, in cazul in care, din certificatul emis conform punctului de mai sus rezulta ca sunt deja inregistrate la administratia financiara alte documente care atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social;
  • Dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociati la capitalul social;
  • Actele privind proprietatea pentru aporturile in natura subscrise si varsate la constituire; in cazul in care printre acestea se afla si imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
  • Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati;
  • Actele de identitate ale fondatorilor/administratorilor/cenzorilor/auditorilor persoanei fizice;
  • Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii;
  • Dupa caz, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice cetatean strain in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania, in original si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public. 

Dupa ce societatea a fost inregistrata la ONRC, pentru ca aceasta sa poata functiona, mai sunt cateva etape pe care antreprenorul va trebui sa le parcurga:

1. Antreprenorul trebuie sa isi angajeze o persoana care sa se ocupe de partea financiar-contabila sau daca nu doreste sa angajeze o persoana, atunci poate alege sa utilizeze serviciile unei societati de contabilitate.

In Legea contabilitatii nr. 82/1991 se mentioneaza ca o firma trebuie sa organizeze evidenta financiar–contabila, respectiv sa tina la zi registrele contabile obligatorii si sa intocmeasca situatiile financiare anuale.

2. Daca antreprenorul decide ca vrea sa angajeze personal in entitatea sa, atunci acesta va trebui sa intocmeasca un regulament de ordine interioara (ROI) in care sa se mentioneze regulile si conditiile de munca aplicabile. Acesta trebuie intocmit intr-un termen de 60 de zile de la infiintare.

3. Antreprenorul trebuie sa achizitioneze pentru sediul social si pentru sediile secundare (daca e cazul) cate un registru unic de control, intr-un termen de 30 de zile de la data inregistrarii. 

Registrul unic de control este un document care are ca scop evidentierea tuturor controalelor desfasurate la contribuabil de catre toate organele de control specializate, in domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea in constructii, protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor, precum si in alte domenii prevazute de lege. Vei avea obligatia sa il prezinti organelor care efectueaza controlul.

Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde ai sediul social – pretul unui registru unic de control este de aproximativ 30 lei.

Acesta se va pastra in permanenta la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.

4. Pentru eventualele tranzactii cu partenerii de afaceri, dar in mod special pentru plata taxelor, impozitelor si a contributiilor datorate bugetului de stat, ar fi esential sa deschizi un cont bancar pentru firma, astfel lucrurile ar fi mult mai simple si mai transparente. 

Recomandam sa ai atasat contului bancar si un card cu care sa poti efectua plati si mai mult decat atat, recomandam sa soliciti serviciul de internet banking sau mobile banking pentru a putea vizualiza mult mai usor toate tranzactiile desfasurate si pentru a putea descarca singur extrasele de banca necesare contabilului tau.

5. Inca o etapa dar care nu este obligatorie, se refera la promovare, si anume la crearea unei pagini online de prezentare a societatii si a serviciilor prestate/bunurilor vandute pentru a face cunoscuta afacerea si pentru a putea ajunge mai usor la publicul tinta.

 

Delia Mircea
Despre autor

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala . In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.
Articole similare
Intrebari din Domeniu

PFA la norma vs PFA in sistem real, PFA vs angajat, PFA vs SRL

Business Know-How

#crestesmart: Ep. 3 – Alinierea in antreprenoriat

Business Know-How

#crestesmart: Ep. 2 - Contextul in antreprenoriat

Business Know-How

#crestesmart: Ep. 1 - Mindset-ul corect in antreprenoriat

avatar
30 Discutii
37 Raspunsuri la discutie
6 Abonati
 
Comentariul cu cele mai multe reactii
Cea mai populara discutie
31 Autorii comentariilor
Ursache MirunaBorleaStefanPaunAnna Autorii comentariilor recente
  Aboneaza-te  
Cele mai noi Cele mai vechi Cel mai votat
Anunta-ma
Levente
Vizitator
Levente

Salut as dori sa stiu daca e sa deschid o firma de constructii ,care este minimul de angajati obligatoriu?

Prenume
Hajdu
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Nu exista un minim de angajati obligatoriu pentru ca firma sa poata fi deschisa. Puteti deschide firma fara niciun angajat. Insa din punct de vedere fiscal puteti avea anumite beneficii: de exemplu, daca aveti cel putin un angajat cu norma intreaga puteti beneficia de cota de 1% la micro in loc de 3% cat este pentru microintreprinderile fara angajati.

Speram ca aceste informatii sa va fie utile.

Zi frumoasa!

Eșanu
Vizitator
Eșanu

Salut, aș dori să deschid o firmă care prestează servici de instalații sanitare (santehnic) .
Ce trebuie să am landemînă? Cum deschid/îființez firma?, Care este minimul de angajați obligatoriu?

Prenume
Aurel
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Aurel, Pentru a infiinta un SRL, pentru inceput este nevoie sa va ganditi la un nume (emblema) al firmei pe care sa il verificati daca este disponibil apoi sa il rezervati. In acest sens se depune o cerere la ONRC pe care o puteti descarca de la urmatorul link: https://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-182.pdf Dupa ce denumirea firmei a fost rezervata, se vor intocmi cateva documente pentru infiintarea la ONRC pe care le puteti gasi la urmatorul link: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv Va recomandam sa apelati si la un jurist care sa va indrume in pregatirea si depunerea documentatiei la ONRC, deoarece multe dintre documente… Citeste mai mult »

Șarban
Vizitator
Șarban

Buna ziua. As dori sa deschid o firma pentru dropshipping online (e-commerce). Ce tip de S.C. imi recomandati?

Prenume
Cristi-Lucian
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

In acest sens va recomandam sa va infiintati SRL, este cea mai la indemana forma juridica.

Zi frumoasa!

Stancu
Vizitator
Stancu

Buna seara, as dori sa deschid o firma avand ca obiect de activitate meditatii – mate si info si cursuri de informatica (programare). Ce ma sfatuiti sa deschid, PFA sau SRL ? Daca eu o sa fiu cadrul didactic la cursurile si meditatiile firmei, care vor fi datoriile fata de stat ? Tb sa fiu cu carte de munca ? Cum se procedeaza ? Care va fi venitul meu si al firmei ? Care vor fi datoriile daca am un angajat ? O seara frumoasa !

Prenume
Maria
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua, Daca decideti sa faceti un SRL, atunci nu trebuie sa fiti angajata cu carte de munca, puteti presta serviciile in calitate de administrator. Fiind microintreprindere va trebui sa platiti 3% impozit la stat (trimestrial) din cifra de afaceri. Mai trebuie sa tineti cont ca veti avea de achitat servicii de contabilitate, fie cu un contabil angajat, fie cu o firma de contabilitate. Tarifele acestora difera de la caz la caz. Veti putea ridica bani din firma sub forma de dividende, chiar trimestrial. Despre taxele PFA puteti citi aici: https://www.smartbill.ro/blog/pfa-in-2019/. La PFA veti putea tine dumneavoastra contabilitatea si depune… Citeste mai mult »

Vartolomei
Vizitator
Vartolomei

Buna ziua daca dupa 1 an de la infiintare SRL vreau sa schimb banca implicit o sa am al cont curent . Ce demersuri trebuie sa fac la autoritatile statului (ex. ANAF ONRC)?

Prenume
Razvan
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Razvan,

Consideram ca nu este nevoie sa faceti niciun demers in acest sens la ANAF sau ONRC, este alegerea dumneavoastra cu ce banca doriti sa lucrati.

O zi placuta!

Lidia
Vizitator
Lidia

Am deschis SRL dar vinzarea foarte proasta timp de o luna aproape nimic .E posibil ca sa inchid SRL poate Este alta forma de autorizzare ca pot bond e cite ceva din haine.incaltaminte mina a Doua?. Multumesc

Prenume
Sochirca
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Apreciem ca volumul scazut al vanzarilor nu se datoreaza formei juridice de organizare a afacerii, ci altor elemente.

Pe langa SRL, mai puteti opta pentru: PFA (norma de venit sau sistem real), II, IF sau SRL-D.

O zi placuta!

Lidia
Vizitator
Lidia

Daca pot avrà un alt document ca mi-a permite sa vind la piata inbracaminte si incaltaminte mina a Doua.am gresit am deschis SRL dar nu am venit absolut.putin de tot vinzarea nu-i.pot sa inchid SRL?si daca pot avea un permis de vindere. Autorizare. Multumesc

Prenume
Sochirca
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Puteti sa va inchideti SRL-ul deschis, insa nu puteti vinde marfa fara sa va autorizati in vreun fel.

Exista urmatoarele optiuni: PFA, II, IF, SRL, SRL-D. Puteti solicita mai multe informatii in acest sens unui jurist sau chiar contabilului dumneavoastra.

O zi placuta!

Robert
Vizitator
Robert

Nu inteleg ce inseamna : “Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati/administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca: PJ nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani”
Va rog sa ma ajutati cu o clarificare.

Prenume
Neamu
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua, Este o declaratie in care se arata ca in sediiile entitatii, atat in sediul social, cat si in punctele de lucru, nu se desfasoara niciuna dintre activitatile ce constituie obiectul de activitate declarat la inmatriculare sau ca urmare a actualizarilor ulterioare. Practic, daca nu veti avea activitate pentru maxim 3 ani, veti completa aceasta declaratie. Prin aceasta declaratie, persoana fizica se obliga ca, inainte de inceperea activitatii, sa depuna declaratia pe propria raspundere privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate conform prevederilor Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare si, pentru activitatile cu impact semnificativ asupra mediului, sa… Citeste mai mult »

khapardey
Vizitator
khapardey

Cetatean strain (Non UE din India) casatorit cu cetatean roman. Strainul poate lucra ca PFA, II SAU IF.?
Pentru translator si serviciu administrativ ce optuine am ca un straini din non EU ?
Am permis de sedere pentru 5 Ani.
Multumesc

Prenume
Nitin
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Pentru cetatenii din UE acest drept este prevazut clar in OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, pentru cetateni din afara UE nu este mentionat acest lucru.

Noi consideram ca in baza permisului de sedere puteti sa deschideti PFA – insa va trebui sa dati telefon la biroul ONRC de care apartineti pentru a confirma acest lucru. Ca alternativa, puteti sa deschideti SRL si sa prestati serviciile dorite de pe firma, cu mentionarea codului CAEN in actul constitutiv.

Zi frumoasa!

Marius
Vizitator
Marius

Ce tip de firmă îmi recomandați pentru un magazin piese auto!!?

Prenume
ilie
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Noi va recomandam SRL – microintreprindere. Daca aveti si angajati, impozitul pe microintreprindere este 1%.

Zi frumoasa!

Rusu
Vizitator
Rusu

Bună seara, pot înființa SRL dacă nu sunt personal în România?

Prenume
Mihai
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Atunci cand infiintati o societate, trebuie depuse specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii care se depun la oficiul registrului comertului odata cu cererea de inregistrare, daca au fost numiti prin actul constitutiv si pot fi date in fata directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia care va certifica semnatura sau in forma autentica la notarul public. Asadar, daca nu puteti fi prezent va trebui sa autentificati semnatura la un notar public.

Zi frumoasa!

Marius
Vizitator
Marius

Buna ziua,
Pentru o firma in domeniul sistemelor de securitate (CAEN 4321 & 8020), pentru a putea obtine ulterior avizele de la Politie, nu am gasit sa specifice daca se impune ca firma sa fie SRL sau PFA. Este totusi undeva mentionat in legislatie, daca forma asociativa conteaza?
Dumneavoastra ce recomandati, infiintarea unui PFA sau SRL?
Multumesc

Prenume
Gh
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Din pacate, nu cunoastem ce prevede documentatia pentru obtinerea acestor avize. Va recomandam sa suntati la institutia respectiva sa le solicitati aceasta informatie. Din punctul nostru de vedere forma SRL este recomandata fiindca asigura mai multa flexibilitate, insa trebuie analizate si niste aspecte care tin de afacerea dumneavoastra – daca doriti sa angajati mai multe persoane, ce volum de activitate estimati etc.

Zi frumoasa!

Nita
Vizitator
Nita

Buna ziua.
Ce valoare are actul constitutiv daca am anulat cererea de infiintare srl…a doua zi dupa ce am depus actele la reg comertului am facut cerere de sistare dosar.

Prenume
Romica
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Va recomandam sa consultati un jurist specializat in infiintare firme. Consideram ca depinde de cati asociati sunt in firma, respectiv daca sunteti asociat unic sau exista mai multi semnatari ai actului constitutiv.

Actul constitutiv este prevazut la art 5-9 din Legea 31/1990: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/798

Seara frumoasa!

Albert
Vizitator
Albert

Buna ziua,
Acum cateva zile am deschis un SRL si as dori sa adaug inca un administrator, la ONRC mi-a cerut o Hotarare AGA cum ca doresc adaugarea acestuia, dar nu mi-a dat nici o explicatie ce trebuie sa contina acesta, numai ca drebuie sa fie ceva special, cu caractere si format special si numarat literele dupa ce trebuie sa achit ceva. Nu am inteles numica din ce mi-a explicat dansa. Daca ma puteti ajuta cu ceva informatii?

Prenume
Elisabeta
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Elisabeta,

Va comunicam un link util de la ONRC unde sunt indicate detaliat toate documentele necesare si la unele chiar modelele: https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/schimbarea-membrilor-organelor-de-conducere-si-de-control

Zi frumoasa!

Albert
Vizitator
Albert

Multumesc frumos!

nastase
Vizitator
nastase

buna ziua!
Mi-as dori sa infiintez o firma pt transport marfa(am achizitionat o autobetoniera si nu stiu care sunt etapele in ”mica afacere”)

Prenume
cornelia
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

In primul rand, trebuie sa infiintati firma la ONRC – documentele necesare le gasiti aici: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv.

Apoi, va trebui sa gasiti un contabil care sa se ocupe cu depunerea declaratiilor fiscale, tinerea contabilitatii si gestionarea salariatilor, in cazul in care veti dori sa angajati. Apoi veti putea incepe derularea activitatii, intocmind si documentele legale: facturi, chitante, contracte etc.

Zi frumoasa si mult succes!

Dobrisan
Vizitator
Dobrisan

Salut! Am deja un PFA deschis plantatie de meri ,dar nu este rentabil si vreau sa deschid firma pe prelucrarea lemnului . Trebuie sa inchid PFA-ul ca sa pot deschide srl-ul ?

Prenume
Ionut
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Ionut,

Pentru deschiderea SRL-ului nu trebuie inchis PFA-ul. Puteti pastra ambele forme.

Zi frumoasa!

Din
Vizitator
Din

Buna seara!Am si eu intrebare,daca o terta persoana detine un SRL,iar administratorul decedeaza,firma,se inchide, insa mai exista datorii la furnizori,cum se procedeaza in acest caz?Cine plateste datoriile la furnizori?

Prenume
Elena
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Elena,

Pentru a putea inchide firma in mod obisnuit, nu trebuie sa aiba datorii la ONRC, fiindca se depune si bilantul care trebuie sa fie pe 0. Asadar, trebuie sa achitati datoriile pentru a putea aplica procedura obisnuita de dizolvare voluntara si lichidare.

Ca alternativa, daca firma este in imposibilitatea platii datoriilor, puteti incepe procedura de radiere firma cu datorii, o procedura putin mai complicata. Documentele si etape pe tipuri de dizolvare le gasiti pe site-ul ONRC la adresa: https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice

Zi frumoasa!

Ioana
Vizitator
Ioana

Bună, ce tip de firma ar trebui sa îmi deschid pentru tot ce tine de aranjamente florale din săpun sau artificiale? Ceva de genu afacere in familie sa pot sa lucrez de acasă
Sau în cazul unei florarii?
Mulțumesc mult

Prenume
Adriana
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Adriana,

Puteti sa derulati activitatea ca SRL sau ca persoana fizica, intr-un din formele:
a) individual si independent, ca persoane fizice autorizate;
b) ca intreprinzatori titulari ai unei intreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei intreprinderi familiale.

Asadar, se pune problema alegerii intre SRL sau una din formele de functionare ca persoana fizica enumerate mai sus. Va recomandam sa studiati prevederile OG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale – pe care o gasiti aici: http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/91808.

In oricare din situatii puteti sa lucrati de acasa.

Speram ca aceste informatii sa va fie utile.

Zi frumoasa!

Andrei
Vizitator
Andrei

Bună
Ce tip de firmă imi recomandați pentru construcți de interioare și cati oameni necesită obligatoriu firma care o recomandați?

Prenume
Vantu
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Puteti opta sa fiti PFA sau SRL. Pe PFA puteti sa aveti maxim 3 angajati, in timp ce la SRL nu exista o limita a numarului de angajati. In calitate de SRL in domeniul constructiilor, aveti cateva obligatii (salariul minim brut 3.000 lei la norma intreaga), dar si cateva avantaje (scutire de impozit pe venitul din salarii, CAS redus la 21.25%, scutire de CASS). Noi va recomandam SRL.

Zi frumoasa!

Andrei
Vizitator
Andrei

mulțumesc mult pentru răspuns!
Dar as vrea sa imi spuneți vă rog daca la firmele recomandate de Dvs ,este obligator ca să angajez muncitori?sau pot muncii eu si ca muncitor si ca șef al firmei?

Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

In niciuna dintre modalitatile de organizare SRL sau PFA nu exista obligatia de angajare. Puteti sa munciti doar dumneavoastra in calitate de proprietar al PFA-ului sau al firmei. Angajarea de personal extern este o optiune.

Zi frumoasa!

Lazar
Vizitator
Lazar

Pentru o firmă de transport proaspat înființată si anume SRL care sunt avantajele si dezavantajele in cazul funcționării firmei cu 1 angajat sau fara! Si daca in calitate de administrator poate conduce si sa isi desfasoare activitatea ca sofer?

Prenume
Larisa
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Larisa,

In calitate de administrator, puteti sa derulati toate activitatile necesare ducerii la bun sfarsit a obiectului de activitate. Asadar, puteti sa va desfasurati activitatea in cadrul firmei. Daca societatea nu are angajati atunci va datora un impozit pe veniturile microintrepriderilor de 3%. Daca are cel putin un angajat cu norma intreaga (8 ore), atunci acest impozit se reduce la 1%. Pe de alta parte insa, veti datora contributii sociale si impozit pentru contractul de munca. Pentru un salariu minim brut de 2.080 lei veti plati taxe in valoare de 864 lei/luna.

Mult succes si sarbatori fericite!

Ifrim
Vizitator
Ifrim

Bună ziua.
In cazul în care vreau sa atrag fonduri prin start.up nation, este nevoie sa îmi deschid un srl?

Prenume
Gabriel
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Gabriel,

Trebuie sa detineti un SRL pentru a putea aplica.

Sarbatori fericite!

Cojocaru
Vizitator
Cojocaru

Bunaseara. Asi dori sa infiintez o firma de curatenie! Pentru cè ar fi indicat o sa optez pfa sau srl.?Pentru inceput voi lucra singur a dar sper pe viiitor echipa sa cresca! Multumesc

Prenume
Gicuta
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Depinde foarte mult de cat de mult veti creste. Daca alegeti PFA, veti putea avea cel mult 3 angajati. Pe SRL nu este limitat numarul lor. Noi recomandam in general SRL. SRL va plati trimestrial un impozit pe veniturile realizate de 1% (daca societatea are cel putin un angajat cu norma intreaga de 8h/zi sau daca sunt fractiuni de norma, acestea se vor cumula) sau 3% (daca societatea nu are angajati).

Mult succes si sarbatori fericite!

Iordache
Vizitator
Iordache

Buna seara ! Daca am infiintat un SRL si dețin si functia de administrator dar si de angajat , exista o problema in a ma autoriza ?

Prenume
Cerasela
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Cerasela,

In cadrul unei SRL puteti detine fara nicio problema atat calitatea de administrator, cat si cea de angajat. Aceasta este o situatie frecventa la multe dintre firmele mici.

Zi frumoasa!

Dabija
Vizitator
Dabija

Buna ziua, imi doresc sa desfășor anumite evenimente cu taxa de intrare in anumite pub uri, din taxa respectiva, 50% este profitul meu, vreau ca totul sa se desfășoare legal, mai exista alta varianta decat srl sau pfa… Gen persoana autorizata, stiu ca era odată.
Mulțumesc.

Prenume
Adelina
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Adelina,

Avand in vedere ca desfasurati o activitate economica, trebuie sa va autorizati. Fie alegeti forma de constituire de persoana fizica autorizata (aceasta este PFA pe care ati mentionat-o), fie firma.

Mult succes!

Dabija
Vizitator
Dabija

Mulțumesc pentru răspuns. Iar dacă in prezent sunt in concediu de creștere a copilului, pot deschide SRL?

Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Cu mare drag.

Puteti deschide SRL, insa nu puteti fi angajata pe acel SRL fiindca va pierdeti indemnizatia de crestere copil.

Zi frumoasa!

Leila
Vizitator
Leila

Buna seara, dacă am deschis o firma SRL D dar nu am angajați și nici intrări sau ieșiri, pentru efectiv nu o folosesc. Ce obligații am? Trebuie sa plătesc ceva? Și dacă nu o folosesc acum și nici in viitorul apropriat, îmi recomandați sa o închid?
Mulțumesc

Prenume
Leila
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Leila,

Aveti obligatii declarative – trebuie sa depuneti D 100 pentru venitul microintreprinderilor pe 0 pentru fiecare trimestru. Daca nu doriti sa derulati activitate in urmatoarea perioada va recomandam sa suspendati activitatea firmei la ONRC.

Zi frumoasa!

Stefan
Vizitator
Stefan

Buna ziua daca n-am nici o proprietate pe numele meu pot deschide o firma as vrea sa vând legume în piețe

Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Stefan,

Desigur, deschiderea unei firme nu este conditionata de existenta unor active in patrimoniul personal. Firma poate functiona intr-un sediu inchiriat sau in comodat (adica pus la dispozitie gratuit de cineva in baza unui contract de comodat).

Zi frumoasa!

Alin
Vizitator
Alin

Bună ziua
Vreau sa îmi deschid un SRL.
Care este diferența dintre plătitor de TVA și neplatitor?
Pentru neplatitor mai trebuie făcut bilanțul?

Prenume
Lascu
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Alin,

Atat neplatitorul, cat si platitorul de TVA trebuie sa depuna bilant. Principala diferenta este ca un platitor de TVA va trebui sa tina evidenta distincta a TVA deductibila si colectata si va avea de platit la buget diferenta pozitiva intre TVA colectata si TVA deductibila, daca este cazul. In plus, va depune mai multe declaratii fiscale, D 300, D 394 si D 390 (daca exista tranzactii intracomunitare).

Mult succes!

Filip
Vizitator
Filip

Buna ziua eu mi am deschis un srl și am nevoie pt grup sanitar apa curenta trebuie trecuta pe firma? Adică factura ce va venii de la apa trebuie numele firmei trecute pe acea factura?

Prenume
Mihai
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Mihai,

Se poate deconta si factura emisa pe numele proprietarului, nu trebuie neaparat trecuta pe firma, insa in acest caz nu veti putea deduce TVA.

Zi frumoasa!

Anna
Vizitator
Anna

Buna ziua,
Am deschis saptamana aceasta un SRL pe transport mărfuri rutiere .Am facut contul in banca,am fost la Finante dupa Registrul Unic de control,Am facut stampila,am vorbit si pentru un contabil cu care urmează să mă văd saptamana viitoare.Intrebarea mea este in legatura cu semnătura electronica pt ANAF .Care sunt pasii care trebuie să îi urmez?
Va multumesc anticipat!

Prenume
Maria
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Daca aveti contabil extern, atunci acesta detine cel mai probabil un certificat digital prin care poate sa depuna declaratiile si pentru firma dumneavoastra.

Daca angajati un contabil intern insa, atunci va trebui sa cumparati un certificat digital de la unul dintre furnizorii de pe piata (sunt cateva firme care asigura acest serviciu), dupa care va trebui sa il inregistrati la ANAF. Puteti gasi pe site-ul ANAF informatiile necesare la adresa: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice

Zi frumoasa!

Paun
Vizitator
Paun

Bună seara, am înființat un srl de aproximativ un an, am făcut contract cu o firma de contabilitate, as vrea sa încep activitatea în calitate de administrator fără alți angajați. Firma are ca domeniu de activitate la domiciliul clientului, voi presta servicii de curățenie cu aparatura profesionala. Îmi puteți spune va rog ce obligații mai am ca să pot începe activitatea? Mulțumesc anticipat

Prenume
Toma
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua,

Puteti sa incepeti derularea activitatii – de casa de marcat nu aveti nevoie – conform art. 2 lit. l) din OUG 28/1999. De asemenea, va trebui sa achizitionati registrul unic de control.

Zi frumoasa!

Borlea
Vizitator
Borlea

Buna ziua, As dori sa imi deschid o firma de transportuti marfuri cu o camioneta de 3,5 t peste 1 an de zile momentan lucrez tot la o firma de transporturi . vreau sa colaborez cu o firma intermediara care imi cere sa am firma cu o activitate de minim un an de zile , intrebarea mea ar fi : daca as deschide firma acum si nu as folosio timp de un an de zile doar as plati darile la stat ar ramane activa incat peste un an de zile sa aibe vechimea incat sa pot desfasura activitatea cu o… Citeste mai mult »

Prenume
Andreea
Ursache Miruna
Administrator

Buna ziua Andreea,

Puteti deschide acum firma si sa nu aiba activitate. Firma va ramane activa. Nu sunteti obligat sa aveti angajat pe firma.

Zi frumoasa!