Autentificare Cloud

Contact

Bill
Ai o afacere? Cu SmartBill facturezi simplu, rapid si ai integrare gratuita e-Factura!       Afla mai multe
Business Know-How

Patru tipuri de remarketing pe care trebuie sa le incerci

remarketing

Ai cautat un produs online si apoi ai vazut in mod repetat reclame exact la acel produs? Foarte posibil sa fie vorba de remarketing, o strategie care iti permite in mod inteligent sa afisezi mesaje personalizate celor care ti-au vizitat site-ul, dar nu au realizat o conversie, fie ca vorbim de achizitia unui produs, programarea la o vizita in showroom sau crearea unui cont. 

Uneori este ca si cand ai citi gandurile consumatorilor. Remarketingul este o strategie cu un sistem avansat de livrare a reclamelor catre cei care au vizitat un site sau au folosit aplicatia de mobil a unui business, de aceea a si devenit nelipsit din planul de marketing al celor mai multe companii din intreaga lume. Poate fi un avantaj competitiv care iti aduce mai multe beneficii. 

Daca te decizi sa investesti in publicitate Pay Per Click si vrei sa iti cresti notorietatea, vizibilitatea, dar si numarul conversiilor, atunci remarketingul e o solutie pentru rezultate concrete. Acesta vine in sprijinul campaniilor de Search si are grija ca fiecare utilizator care a ajuns pe site-ul tau sa devina un posibil client, fiind un mod prin care ne vom asigura ca  stabilim o relatie de re-engagement.

De ce sa integrezi remarketingul in planurile tale

Scopul principal al unei campanii de remarketing este de a atrage un utilizator din faza de awareness, cand de abia a luat contact cu un produs sau serviciu, in etapa de consideratie si chiar conversie. In plus, este o tactica excelenta pentru loializarea clientilor existenti. Prin remarketing ne asiguram ca un utilizator isi reaminteste de brandul nostru si probabilitatea ca acesta va reveni la noi pe site pentru a achizitiona un produs este mare. 

O astfel de campanie nu ar trebui sa lipseasca din strategia de marketing online, deoarece poate fi adaptata obiectivelor si fiecarui tip de utilizator in parte. Spre exemplu, daca observam ca exista utilizatori care se blocheaza la procesul de finalizare a unei comenzi, ne vom adresa cu un mesaj special care sa ii determine sa finalizeze comanda. Il mai poti folosi pentru utilizatorii care sunt in proces de cercetare a pietei si inca sunt indecisi in a alege un brand in care sa aiba incredere. 

Sa spunem ca luna aceasta avem o promotie axata pe un produs X si dorim sa facem tot posibilul pentru a ajunge la audienta potrivita care sa il achizitioneze. Este o miscare foarte inteligenta sa apelam la utilizatorii care au vizitat deja pagina pe care se afla acest produs, deoarece inseamna ca acestia au aratat un interes real fata de acest produs, acestia fiind cel mai potrivit public tinta pentru campania noastra.

remarketing

Ti-am povestit ca este o tactica complexa, hai sa vedem cateva tipuri de remarketing care te pot sustine concret cu rezultate:

1. Standard Remarketing (Display sau Video)

Remarketing-ul standard este cel mai des intalnit. Acesta este folosit in scopul fidelizarii audientei site-ului si are ca obiectiv sa convinga un vizitator aflat in stadiul de prospect sa si finalizeze conversia. In mod frecvent se folosesc bannere pe Google Display Network, insa o modalitate care aduce rezultate pozitive este si folosirea video-urilor pe platforma YouTube. Listele de remarketing cel mai des folosite sunt cele care targeteaza toti utilizatorii site-ului. 

Tips & Tricks: Foloseste pe langa listele de remarketing uzuale o lista de similar audience pentru a ajunge la o audienta noua. 

Cel mai bine este sa segmentam publicul care a ajuns pe site in vederea livrarii reclamelor cat mai exact, in functie de audienta.

2. Remarketing Dinamic

Acest tip de remarketing fidelizeaza cel mai bine utilizatorii care inca nu au convertit, deoarece prin algoritmul sau arata vizitatorilor site-ului bannere personalizate cu produsele pe care le-au vizualizat in site sau alte produse foarte similare acelora. Remarketing-ul dinamic functioneaza pe baza unui feed de produse disponibile pe site. 

Tips & Tricks: Exclude lista de remarketing care contine utilizatorii care au convertit. Nimeni nu mai doreste sa vada o reclama pentru un produs pe care l-a achizitionat deja.

3. Remarketing Lists for Search Ads

In era shopping-ului online, un utilizator care cauta un produs anume va face un research riguros inainte de a-l achizitiona. O adevarata cercetare de piata. Va compara in special pretul, calitatea si va tine cont, desigur si de cat de prietenos este website-ul si procesul de comanda. 

Ca atare, va trebui sa ne asiguram ca de fiecare data cand un utilizator care a interactionat deja cu brandul nostru face o cautare in Google, noi ne vom afisa anuntul cat mai adaptat. Acesti vizitatori care se reintorc sunt intr-un stadiu de achizitie avansat, asa ca este important sa ajungem la ei. 

Practic, pentru a folosi o campanie de RLSA corect, va fi nevoie de crearea unor liste de remarketing cat mai segmentate pe audienta website-ului, urmand sa le atasam unei campanii Search. 

Tips & Tricks: Foloseste metoda de Target & Bid ca metoda de targeting setting si foloseste bid adjustment personalizat, in functie de importanta listei de remarketing.

4. Remarketing pe cos abandonat

Conform statisticilor, rata de abandon online a unui cos de cumparaturi pe anul 2017 a fost de aproximativ 78%, un procentaj foarte ridicat. Unele dintre cele mai ridicate rate de abandon sunt in industriile retail, fashion, turism si financiar.  

Dupa cum aminteam mai sus, este foarte important sa retargetam audienta care a ajuns intr-un stadiu de achizite avansat. Acesta este cazul si pentru vizitatorii care adauga produse in cos, desi nu ajung sa finalizeze comanda.

Sunt multe motive pentru care acestia pot abandona cosul: costuri pentru livrare neasteptate, care nu au fost mentionate inaintea finalizarii comenzii, obligativitatea crearii unui cont pentru a finaliza comanda, utilizatorii faceau doar un studiu de piata, urmand ca mai apoi sa cumpere, sau probleme la nivel de usurinta a intregului proces de comanda.

Pentru a intelege exact unde intampina vizitatorii site-ului probleme, este recomandat sa ne folosim de un funnel al intregului proces de comanda. In asa fel ne vom da seama unde se opresc utilizatorii, dar cel mai important, putem crea liste de remarketing adaptate fiecarei etape. 

Cea mai folosita tactica se refera la crearea unei liste de remarketing care cuprinde utilizatorii care au adaugat produse in cos, dar nu au finalizat comanda. Putem folosi mesaje personalizate, dar cea mai inteligenta tactica este cea de a impulsiona utilizatorul sa cumpere oferindu-i un voucher de reducere, cu un mesaj atractiv si convingator. 

Tips & Tricks: Foloseste bid adjustment la nivel de canal, in functie de rata de abandon pe fiecare device in parte (daca observi ca pe mobil ai o rata de abandon mai mare, foloseste acolo un bid adjustment mai mare).

Remarketingul ofera multiple optiuni de a ajunge la publicul vizat si se completeaza foarte bine cu alte strategii din mixul de marketing, de aceea si ziceam ca a devenit obligatoriu pentru afacerile care vor rezultate concrete din online. Optiunile sunt diverse, e important macar sa il testezi. 

 

Despre autor

Ivona s-a mutat la Bucuresti special pentru a face parte din echipa agentiei Canopy, ca PPC Canopyst. Este un specialist Pey Per Click care te poate surprinde cu o abordare super creativa si contextuala a unei campanii, proiectata insa cu obiectivele de business in minte si axata pe rezultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *