Business Know-How

Prima mea afacere – Cum ne promovam online, cu Elena Iordache Stoica

Prima mea afacere Elena Stoica

Publicat in 07-10-2020 - Actualizat in 09-10-2020

Miercuri, 7 octombrie, am avut-o invitata La Prima mea afacere pe Elena Iordache Stoica, Digital Marketing Strategist in agentia STOICA si am vorbit despre solutii de promovare online pentru afacerile nou-infiintate.

Intrebarile adresate de voi au fost numeroase si va multumim pentru implicare. Am primit cateva imediat dupa ce am incheiat discutia, iar invitata noastra a fost atat de draguta, incat sa ne transmita raspunsurile ei, pe care le puteti gasi mai jos. Daca aveti alte intrebari, va invitam sa le lasati in sectiunea Comentarii, la final de articol.

Ne putem gandi la un marketing sustenabil si fair? 🙂

  • Cred ca exista si marketing facut fair si cu respect pentru potentialul client, centrat pe nevoile lui si sunt companii care fac marketing asa. Aici ma gandesc la companiile care fac marketing prin continut: creaza si ofera in mod gratuit materiale educative de calitate, fie ca sunt articole, cursuri, webinarii sau ghiduri. Aceste materiale sunt 100% educative si concepute pentru a ajuta oamenii sa inteleaga mai bine un anumit subiect – fara a promova si produsul / serviciul propriu. (A nu se intelege ca aceste companii nu creaza si continut in care vorbesc despre produsele / serviciile lor, dar nu creeaza doar continut centrat pe produs/serviciu).
  • Am mentionat deja HubSpot, Buffer dar as mentiona si companii romanesti care fac asta fain, exemplul seria aceasta de evenimente SmartBill sau blogul Avocatoo.

Ce as putea face sa ma evidentiez pe piata de IT din tara si nu numai ca si consultant freelancer ? Merita sa incerc cu reclama platita pentru promovare?

  • Inainte de a incerca reclama platita, as incepe cu a construi bucati de continut care demonstreze expertiza pe care tu o ai in domeniu. Poti incepe prin a crea mai multe articole pe teme de IT: de exemplu trenduri, ce tehnologii noi apar, ce provocari au clientii tai potentiali in zona de IT si cum ii poti ajuta sa depaseasca aceste provocari, cum poate ajuta un consultant IT un anumit tip de companie, de ce sa aleaga un consultant freelancer versus o companie etc. Poti incerca sa faci si scurte videouri pe aceste teme. Si as distribui in prima faza organic pe canalele relevante pentru audienta ta. Ar putea fi LinkedIn, Medium, Twitter, poate Quora. As incerca de asemenea sa identific bloguri relevante din zona de IT din tara si din afara si sa propun sa scriu continut original pentru ei, pe teme pe care ai expertiza. 
  • Si apoi as merge si in zona de promovare, iar abordarea ar fi de a promova continutul deja creat si apoi as incerca sa retargetez oamenii care au ajuns la acel continut cu o oferta de tip “intalnire de consultanta / discovery call”. Ca abordare as incerca sa promovez continutul deja creat si pe cei interesati de continut sa ii invit la o discutie / discovery call versus a promova direct serviciul.

Ce este mai imporant la inceput: SEO-ul, reclama video, reclama scrisa, referintele primite de la altii? Sau toate sunt la fel de importante si trebuie sa existe un echilibru?

  • Cred ca in prima faza este de preferat sa te concentrezi pe a crea o serie de asset-uri / bucati de continut care sa explice ce vinzi, ce nevoie rezolvi si pentru cine, cu cine ai lucrat si cum i-ai ajutat pe acei clienti, ce rezultate au avut dupa ce au lucrat cu tine. As incepe cu continut de tip studii de caz (daca ai un produs/serviciu mai complex), testimoniale (video, scrise) si apoi as continua cu continut legat de cum functioneaza solutia ta fata de alte solutii, ce criterii sa folosesti / la ce sa te uiti cand alegi o solutia precum cea pe care o oferi. Si apoi continut educativ pe teme relevante pentru afacerea ta (daca oferi consultanta pe nutritie de exemplu, ce alimente sa eviti, ce alimente ajuta la imbunatirea imunitatiii de exemplu). 
  • Continutul creat te va ajuta si pe partea de SEO intrucat Google prioritizeaza in rezultatele cautarilor acele website-uri care publica continut in mod regulat. La inceput, cand tocmai ai lansat website-ul va fi dificil sa ajungi pe primele pozitii in cautari, intrucat concurezi cu website-uri deja existente (si varsta unui website este un criteriu pentru motoarele de cautare). Cred ca merita sa cresti canalul organic si sa investesti in SEO, dar asta in timp, pe masura ce ai publicat tot mai mult continut.
  • Cred ca e important sa incepi cu a crea continut ca apoi sa il poti promova. Practic as pune accent pe abordarea aceasta: promovarea continutului si apoi targetarea celor interesati de acel continut, care dau semnale ca au un interes pentru ceea ce ofer. Versus promovarea serviciului sau produsului – care ar putea aduce rezultate mai slabe, cumparatorii posibil sa aiba nevoie de mai mute informatii inainte sa cumpere.
  • Legat de reclama scrisa versus video, daca alegi Facebook as opta pentru video, este un format care atrage atentia mai mult, in masura in care se preteaza (daca ai un produs de exemplu poti crea inclusiv o animatie din imagini – Canva te poate ajuta sa faci asta usor).

In plus, Elena ne-a transmis rugamintea de a adauga urmatoarele puncte discutiei noastre:

Privind partea de strategii eficiente in functie de tipul de afacere:
Daca ai o afacere de tip B2B, intai as investi timp in a crea continut: continut care sa explice cum functioneaza ceea ce tu vinzi, cum ajuta produsul / serviciul, cu ce fel de afaceri ai lucrat si ai adus rezultate, cu ce clienti ai lucrat. Iar apoi as construi niste mecanisme de conversie, cum ar fi: as promova un ghid educativ (reclame platite in social media, postari organice in social media, poate postari pe alte bloguri), si apoi as targeta pe email oamenii care au ajuns in landing page si au descarcat acel ghid. I-as targeta oferindu-le spre exemplu consultanta gratis. In timp aceste mecanisme iti pot aduce un flux constant de potentiali clienti.

Privind partea de instrumente as adauga:

  • Tool de analytics: Google Analytics & Hotjar (au si versiune gratuita)
  • Pentru design – Canva (in mod special design pentru vizualuri de social media, care pot fi create f usor in platforma) au inclusiv versiune gratuita
  • Prezenta in listing-uri, pentru afaceri cu un magazin fizic: Google My Business
  • Landing pages + formulare de contact
  • Live chat pe website – util mai ales in zona de magazine online

Multumim pentru interesul cu care ne urmariti si va asteptam vineri, 9 octombrie, la o noua discutie despre cum facem primele angajari. O vom avea alaturi de noi pe Elena Dionisie, de la WE DO HR. Daca inca nu v-ati inscris la eveniment inca o puteti face aici.

Gasiti toate discutiile din cadrul proiectului pe blog, la categoria Prima mea afacere.

Testeaza gratuit programele noastre: Program Facturare, Program Gestiune sau Program Contabilitate si afla mai multe despre cum te ajuta ecosistemul SmartBill sa iti cresti afacerea.

Articole similare
Business Know-How

Prima mea afacere - Sfaturile unui antreprenor cu experienta

Business Know-How

Prima mea afacere – Cum faci primele angajari, cu Elena Dionisie

Business Know-How

Prima mea afacere - Cum te poate ajuta banca, cu Raul Risnita

Business Know-How

Prima mea afacere - Cum infiintezi o firma in Romania, cu Cristian Barcan

0 0 vote
Article Rating
Aboneaza-te
Anunta-ma
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments