Conta

Nou in SmartBill Conta: Sincronizarea cheltuielilor in contabilitate

Sincronizare cheltuieli

Publicat in 02-03-2020 - Actualizat in 03-03-2020

De acum utilizatorii SmartBill Conta vor putea prelua rapid cheltuielile inregistrate in SmartBill Facturare sau SmartBill Gestiune printr-un proces similar cu sincronizarea restului de documente. Astfel, in acest moment toate tranzactiile de achizitii sunt preluate in SmartBill Conta. Meniul de Sincronizare a fost actualizat. Acum are un submeniu care contine mai multe optiuni: Sincronizare tranzactii si Parametrari. In sectiunea Parametrari se vor stabili toate parametrarile care se fac la sincronizare, cum ar fi tipuri de produse, produse si servicii, cheltuieli si tari.

Cum functioneaza sincronizarea cheltuielilor?

Procesul este similar cu sincronizarea celorlalte tranzactii care se fac in SmartBill Conta, cum ar fi sincronizarea NIR-urilor. La sincronizarea cheltuielilor se genereaza achizitii interne sau externe.

Aceste informatii sunt folosite pentru a face legatura intre tranzactiile din SmartBill Facturare / Gestiune si notele contabile din SmartBill Conta. Procesul este similar cu atribuirea tipurilor contabile pentru produse si servicii.

In fereastra care se deschide pentru fiecare categorie / subcategorie de cheltuiale se pot stabili urmatoarele informatii:

  • contul contabil care sa fie folosit
  • tipul de cheltuiala   
    • deductibila
    • nedeductibila
    • deductibila 50%
  • tip TVA
    • se poate alege una din urmatoare valori:     
      • deductibila
      • nedeductibila
      • deductibila 50%
    • aceasta coloana apare doar pentru firmele care sunt platitoare de TVA
      • cand o firma devine platitoare de TVA va trebui sa configureze si aceasta coloana
  • centru de cost

Configurarea se poate face linie cu linie sau se poate face in masa. Dupa ce se face configurarea, asocierile se pastreaza in aplicatie si nu mai trebuie refacute.

Dupa ce se face configurarea cheltuielilor se poate face sincronizarea. Tranzactiile vor fi salvate ca achizitii interne sau externe, in functie de felul in care este intocmit documentul, tara partenerului sau cota TVA. Procesul este acelasi ca in cazul NIR-urilor.

Cum se parametreaza cheltuielile ulterioare sincronizarii?

Parametrarea cheltuielilor poate sa fie editata din Sincronizare > Parametrari > Cheltuieli. Se deschide lista cu toate cheltuielile sincronizate si cu parametrarile efectuate. Din actiuni se poate face editarea fiecarei parametrari. De asemenea, se poate face o actualizare in masa, de la butonul “Alege actiunea”. Actualizarea cheltuielilor are impact doar pentru tranzactiile efectuate ulterior actualizarii. Nu se modifica documentele deja emise.

Testeaza programul nostru de contabilitate online printr-un cont gratuit pe SmartBill Conta si afla mai multe despre avantajele ecosistemului SmartBill.

Alex Leca
Despre autor

Economist pasionat, fost contabil, Alex Leca a colaborat cu echipa SmartBill inca de la inceput, contribuind decisiv la prima versiune a programului. Acum este managerul proiectului SmartBill Conta.
Articole similare
Conta

Sincronizarea datelor contabile de pe sediile secundare ale firmelor

Conta

Generarea automata a notelor contabile pentru rapoartele Z pe baza A4200

Conta

SmartBill Conta s-a facut mare!

Conta

Inchiderea de luna este acum mai usoara ca niciodata