Articol scris de Delia Mircea

Delia Mircea, FCCA, este coordonatorul editorial al Contzilla.ro, site-ul contabililor descurcareti, inca de la infiintare (2008). Experienta profesionala a editorului include doua banci, o importanta firma de soft contabil si ERP si o multinationala . In calitate de editor al Contzilla.ro a publicat peste 4.000 de articole de fiscalitate si contabilitate, articole citite de peste 5.000.000 de ori, de catre 1.500.000 de vizitatori unici.
Home | | 10 termeni utili in vanzarea online

Publicat in 20-03-2019

1. Drop-shipping

Cand vorbim de vanzare online – magazin online, observam ca tot mai multi antreprenori sunt atrasi de comertul in sistem drop shipping deoarece sistemul prezinta cateva avantaje atragatoare pe care le-am prezentat intr-o forma mai detaliata in articolul de aici

Drop shippingul este un sistem de vanzare online prin intermediul caruia tu ca antreprenor nu lucrezi cu stocuri (nu ai depozit si nu trebuie sa gestionezi transportul bunurilor)  ci operezi ca un intermediar care doar transmite mai departe comenzile clientilor si detaliile de expediere direct catre furnizor (care poate fi producatorul bunurilor sau chiar un alt comerciant). De livrarea produselor catre clientul tau se va ocupa furnizorul tau. 

Practic, produsele comandate de client se vor deplasa de la furnizor direct la client, fara sa mai treaca prin gestiunea proprietarului magazinului online. Cel din urma va fi doar un intermediar intre clientul final si producator (furnizorul de bunuri).

2. E-commerce sau comertul electronic

Este termenul care defineste cel mai bine activitatea de vanzare sau cumparare de bunuri si servicii desfasurata la distanta, pe internet. Utilizarea tuturor mijloacelor electronice pentru participarea la o activitate de comert electronic poarta denumirea de tranzactie electronica.

Termenul acopera o gama mare de business-uri cum ar fi: site-urile ce vand produse retail (cu amanuntul); site-uri ce presteaza servicii digitale; schimburi comerciale de marfuri si servicii intre companii mari; etc. 

Din ce in ce mai multe business-uri din ziua de astazi aleg sa isi mute  operatiunile pe internet datorita posibilitatilor de dezvoltare mult mai rapida si datorita costurilor mai reduse.

3. B2B (business to business)

B2B este o forma a comertului in general unde toti participantii sunt companii sau alte organizatii. Mai simplu spus, furnizorii si clientii sunt persoane juridice.

4. B2C (business to consumer)

Forma a comertului unde societatile isi vand produsele / presteaza servicii direct catre cumparatori / consumatori – persoane fizice (altfel spus furnizor persoana juridica- client persoana fizica). In Romania aceasta forma a comertului electronic – modelul B2C a inceput sa creasca din ce in ce mai mult, consumatorii incep usor, usor sa aiba incredere in astfel de tranzactii.

5. C2B (consumer to business)

Forma a comertului ce se refera la persoanele fizice (consumatori) care utilizeaza internetul pentru a-si vinde produsele sau serviciile catre firme si pentru a cauta vanzatori care sa liciteze pentru produsele sau serviciile de care au nevoie. Exemple de acest fel sunt platformele prin care se pot gasi specialisti pe diferite arii prin care sa se obtina diferite proiecte.

6. C2C (consumer to consumer)

Forma a comertului electronic care se refera la consumatori care vand direct la alti consumatori (partenerii sunt asadar persoane fizice). Un exemplu din acest domeniu care are succes in Romania este platforma OLX sau la nivelul intregii lumi este platforma eBay.

7. B2G (business to government)

Forma a comertului prin care guvernele utilizeaza canale de comert electronic pentru cresterea eficientei operatiunilor si imbunatatirea serviciilor oferite cetatenilor-clienti. 

8. G2B (government to business)

Aceasta este o forma a comertului care implica o institutie de stat pe de o parte si persoane juridice pe de alta parte. Presupune ca o vanzare/cumparare de bunuri / informatii / servicii de la persoanele juridice implicate.

9. G2C (government to consumer)

Forma a comertului electronic care presupune o tranzactie dintre o institutie guvernamentala si persoane fizice – cum ar fi cele de informare si prestare servicii publice . Un exemplu in acest sens este plata taxelor online prin intermediul SPV pus la dispozitie de ANAF.

10. Vanzarea la distanta

Vanzarea la distanta este o incadrare de natura fiscala si se defineste in Codul fiscal la art. 266 alin. (1) nr. 35 din Codul Fiscal.

Vanzarea la distanta reprezinta o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de alta persoana in numele acestuia catre un cumparator persoana fizica sau persoana juridica care nu comunica un cod valid de TVA.

Vanzarea la distanta urmeaza niste reguli specifice – care presupun inclusiv inregistrarea in scop de TVA in cazul depasirii plafonului de vanzare catre diferite state din UE.

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta-ma

Autentificare Cloud

Contact