Marime font:

Vanzari

Pentru inregistrarea unei vanzari interne, vom completa mai intai datele clientului nostru. Daca avem deja o lista de clienti importata este suficient sa tastam primele caractere din numele clientului si se va afisa lista cu denumirile clientilor care incep cu aceste caractere. Din aceasta lista ne putem alege partenerul dorit.

Daca nu il avem in baza de date, vom apasa butonul Adauga partener, iar in fereastra deschisa va fi suficient sa completam CIF-ul, datele preluandu-se in mod automat de pe site-ul mfinante.ro.

In campul urmator vom selecta Tipul documentului in baza caruia dorim sa efectuam vanzarea. Avem urmatoarele optiuni:

  • Factura
  • Factura simplificata
  • Factura simplificata cu CIF
  • Bon fiscal
  • Bon fiscal cu CIF
  • Factura emisa de beneficiar (in numele furnizorului)
  • Factura emisa de tert (in numele nostru)
  • Exceptate de la utilizarea AMEF
  • Autofactura
  • Factura anulata (este nevoie sa le inregistram pentru a fi preluate spre declarare in D394)
  • Altele

De asemenea, putem selecta moneda in care dorim emiterea facturii si tipul tranzactiei, pentru care, din punct de vedere al TVA si al modului de preluare a acesteia in jurnale si declaratii, avem optiunile.

  • Regim normal
  • Regim special – Agentii de turism
  • Regim special – Altele

Ultimele doua se refera la facturarea TVA-ului la marja conf. art. 311 si 312 Cod Fiscal.

In a doua sectiune a ecranului vom inregistra notele contabile. Observam campul Total document care vine ca ajutor pentru verificarea valorii inregistrate prin notele contabile. Observam ca in momentul in care completam acest camp, in partea de jos a ecranului apare valoarea alocata pe baza de calcul si TVA, ca in imaginea de mai jos:

img