Marime font:

Sincronizarea facturilor de vanzare

Pentru a realiza preluarea facturilor emise in modulul de Facturare sau in cel de Gestiune in Smart Bill Conta, vom urma pasii:

  • Accesam meniul Sincronizare, introducem e-mail-ul si parola de acces la contul de Smart Bill Facturare sau Gestiune si apasam Conectare.
  • Accesand butonul albastru Alege, vom alege firma de unde dorim sa preluam datele in Smart Bill Conta din lista deschisa in fereastra. In cazul in care firma aleasa nu are acelasi CIF cu firma client pe care se face preluarea, sistemul solicita sa introduceti cuvantul CONFIRM in campul indicat. O precizare: firma aleasa pentru sincronizare nu se mai poate modifica ulterior
  • Sunt afisate cele doua statusuri: Conexiune si Sincronizare.
  • Accesam butonul Sincronizare si setam perioada pe care dorim preluarea documentelor, ca in imaginea de mai jos.
img

Atentie

Bine de stiut:

Momentan se pot sincroniza facturile de vanzare si incasarile. Iti recomandam sa le sinicronizezi pe ambele deodata, pentru rezultate optime.

In cazul in care in documentele preluate vor fi articole nedefinite ca tip, aplicatia va deschide o fereastra de eroare.

Pentru a finaliza sincronizarea este nevoie ca fiecare produs sau serviciu sa aiba un tip contabil, tip pe care il vom alege din lista deschisa. Tipul odata definit pentru un articol, ramane salvat in Nomenclatoare/Tipuri produse, dar poate fi editat ulterior.

img

Tot aici este necesar a fi definit si codul NC in cazul articolelor tranzactionate cu taxare inversa conf art.331, alin. (2), lit.a) Cod Fiscal, pentru o generare corecta a declaratiei D394.

5. Dupa prelucrare sincronizare, apare fereastra de mai jos din care este necesar sa selectam una din cele trei optiuni.

img

La a doua optiune, dupa verificare, pentru validare este nevoie sa salvam documentul cu CTRL+S sau il putem pastra in format ciorna cu CTRL+I.

Ultima optiune se refera la validarea si salvarea in masa a facturilor preluate.

img

In sectiunea Nota contabila veti gasi inregistrarile contabile centralizate pe conturi si de asemenea se pot verifica inclusiv de aici, mult mai usor, documentele preluate.

In cazul in care dorim intreruperea verificarii documentelor preluate, putem iesi din meniu si reveni ulterior accesand din meniul Sincronizare optiunea "Au mai ramas ... documente de verificat", ca in imaginea de mai jos.

img