Marime font:

Adaugarea primei firme client

Dupa ce ai parcurs pasii de creare firma de conta si de firma client, vei adauga prima firma client.

img

Vei parcurge urmatorii pasi:

  • Adaugarea datelor de identificare
  • Configurarea parametrilor fiscali
  • Importul datelor initiale

Adaugarea datelor de identificare

Primul pas in adaugarea datelor de identificare va fi introducerea CIF-ului societatii. Acesta va fi prelucrat in mod automat dupa platforma ANAF. Daca CIF-ul este introdus corect se vor prelua datele de identificare ale companiei.

Este important sa fie un CIF real, in caz contrar acest pas nu va putea fi parcurs.

Datele pot fi modificate, daca este necesar. Inclusiv CIF-ul poate fi modificat, in cazul in care se doreste crearea unei firme de test.

Configurarea parametrilor fiscali

Dupa preluarea si verificarea datelor, se pot configura parametrii fiscali ai societatii: status de TVA (platitor / neplatitor de TVA), modul de depunere a situatiilor finaciare etc.

Urmatoarele campuri sunt preluate automat de pe ANAF:

  • Platitor de TVA
  • TVA la incasare

Restul campurile se pot completa manual.

Importul datelor initiale

Dupa adaugarea firmei se poate alege felul in care se doreste inceperea prelucrarii datelor in aplicatia Smart Bill Conta.

  • De la zero: nu se face niciun import de date
  • Din Excel: pe baza unor fisiere cu format predefinit
  • Din Saga: prin preluarea arhivei ZIP Saga

Aceste etape sunt detaliate in sectiune de Import date initiale.