Articol scris de

Home | | Centre de cost

Modificat in 18-04-2019

Smart Bill Conta continua sa se dezvolte, ultima optimizare introducand o noua facilitate importanta si foarte ceruta, Centrele de cost, care pot fi folosite la inregistrarile din Vanzari si Achizitii, Casa si Banca, Note diverse, atunci cand se conteaza pe conturile de venituri sau cheltuieli.

Centre de cost

Centrele de cost pot fi stabilite si organizate din Nomenclatoare > Centre de cost. La crearea unui centru de cost poate fi stabilit, pe langa denumire, si daca este sau nu subordonat unui alt centru de cost. In felul acesta, ele pot fi organizate in centre si subcentre de cost.

In functie de nivelul la care se afla centrul de cost, exista mai multe actiuni posibile asupra lui.

ATENTIE! In cazul in care se sterge un centru de cost, se vor sterge si subcentrele lui de cost, iar inregistrarile facute pe acesta vor deveni Nerepartizate.

Inregistrarea NC pe centrele de cost

Centrele de cost pot fi utilizate atunci cand se lucreaza pe conturi din clasa 6 si 7.

ATENTIE! Pentru ca Smart Bill Conta are o structura dinamica, adaptata la tipul de operatiune inregistrata, campul in care se stabileste Centrul de cost nu va fi vizibil decat in momentul in care se selecteaza conturile contabile.

Se pot opera note contabile pe centre de cost din:

• Vanzari si Achizitii

• Casa si Banca

• Note diverse

Daca nu este selectat un centru de cost, desi sunt definite centre de cost in nomenclator, o avertizare apare la salvarea notei contabile. Documentul poate fi salvat si fara un centru de cost stabilit, iar nota contabila va fi Nerepartizata.

Pot fi definite modele de documente in care sa fie prezentat si centrul de cost. Modelul va pierde informatia legata de centrul de cost daca acesta este sters din Nomenclator.

Lista tranzactii pe centre de cost

Apare un nou raport, dedicat centrelor de cost: Lista tranzactii pe centre de cost. Aici se regasesc toate notele contabile grupate pe centre de cost.

Notele contabile care nu au fost emise pe un centru de cost vor aparea in acest raport la final, sub categoria Nerepartizate.

In cadrul fiecarui centru de cost care are definite si subcentre de cost, pot aparea note contabile nerepartizate daca la emitere nu a fost selectat un subcentru.

In curand

In acest moment sunt in lucru urmatoarele optimizari:

• Se vor putea seta centre de cost pe salariati si pe imobilizari;
• Notele contabile generate automat (costurile salariale si amortizarile) vor fi repartizate pe centre de cost.

In plus, o serie de dezvoltari ulterioare sunt in plan:

• Actiuni in masa pe Lista tranzactii pe centre de cost, prin care se vor putea seta/modifica in masa centrul de cost pe mai multe documente, in functie de filtrele aplicate, printr-o singura operatiune;
• Rapoarte de analiza pe centre de cost.

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta-ma

Autentificare Cloud

Contact