Conta

Centre de cost

centrele de cost

Smart Bill Conta continua sa se dezvolte, ultima optimizare introducand o noua facilitate importanta si foarte ceruta, Centrele de cost, care pot fi folosite la inregistrarea veniturilor sau cheltuielilor din: Vanzari, Achizitii, Casa, Banca, Note contabile diverse, Salariati, Imobilizari si Raport Z.

Centre de cost

Centrele de cost pot fi stabilite si organizate din Nomenclatoare > Centre de cost. La crearea unui centru de cost poate fi stabilit, pe langa denumire, si daca este sau nu subordonat unui alt centru de cost. In felul acesta, ele pot fi organizate in centre si subcentre de cost.

In functie de nivelul la care se afla centrul de cost, exista mai multe actiuni posibile asupra lui.

ATENTIE! In cazul in care se sterge un centru de cost, se vor sterge si subcentrele lui de cost, iar inregistrarile facute pe acesta vor deveni Nerepartizate.

Inregistrarea NC pe centrele de cost

Centrele de cost pot fi utilizate atunci cand se lucreaza pe conturi din clasa 6 si 7.

ATENTIE! Pentru ca Smart Bill Conta are o structura dinamica, adaptata la tipul de operatiune inregistrata, campul in care se stabileste Centrul de cost nu va fi vizibil decat in momentul in care se selecteaza conturile contabile.

Se pot opera note contabile pe centre de cost din:

• Vanzari si Achizitii

• Casa si Banca

• Note diverse

Daca nu este selectat un centru de cost, desi sunt definite centre de cost in nomenclator, o avertizare apare la salvarea notei contabile. Documentul poate fi salvat si fara un centru de cost stabilit, iar nota contabila va fi Nerepartizata.

Pot fi definite modele de documente in care sa fie prezentat si centrul de cost. Modelul va pierde informatia legata de centrul de cost daca acesta este sters din Nomenclator.

Lista tranzactii pe centre de cost

Apare un nou raport, dedicat centrelor de cost: Lista tranzactii pe centre de cost. Aici se regasesc toate notele contabile grupate pe centre de cost.

Notele contabile care nu au fost emise pe un centru de cost vor aparea in acest raport la final, sub categoria Nerepartizate.

In cadrul fiecarui centru de cost care are definite si subcentre de cost, pot aparea note contabile nerepartizate daca la emitere nu a fost selectat un subcentru.

Actiune in masa asupra centrelor de cost

In raportul Lista tranzactii pe centre de cost ai posibilitatea de a selecta simultan toate tranzactiile din raport (sau pe cele care sunt afisate in urma aplicarii unor filtre), prin aplicarea bifei aflate in header-ul tabelului. De asemenea, poti bifa sau debifa individual tranzactiile afisate.

In momentul in care este selectat cel putin unul dintre documentele din raport, butonul Alege actiunea se activeaza.

Aici ai posibilitatea de a modifica centrul de cost al tuturor tranzactiilor selectate, printr-o singura actiune.

Actualizarea presupune selectarea centrului de cost pe care vrei sa fie inregistrate tranzactiile selectate. Modificarea centrului de cost prin actiunea in masa este posibila si pe tranzactii de pe luni inchise.

ATENTIE! Operatiunea este ireversibila si trebuie confirmata pentru a fi finalizata.

Centre de cost pe Salariati

Salariatii pot fi repartizați pe centrele si subcentrele de cost create. In acest fel, notele contabile emise în baza statului de salarii se vor genera separat pentru fiecare dintre aceste centre.

Inregistrarea salariatilor pe centre de cost se face din Salariati:

  • Modifica salariat daca este deja inregistrat;
  • Adauga salariat daca vorbim de un angajat nou;

In cazul în care este vorba despre un salariat inregistrat deja, pe care il repartizezi pe un centru de cost sau il transferi pe un altul, trebuie sa indici si luna calendaristica din momentul care va intra in vigoare aceasta modificare.

Poti selecta si o luna anterioara daca statul de plata nu a fost blocat.

Notele contabile emise o data cu blocarea statului de plata se vor repartiza pe centre si subcentre de cost, in funcție de modul in care sunt inregistrati salariatii, lucru vizibil in Lista tranzactii pe centre de cost;

Poți obtine situatia centralizata a modului in care sunt repartizați salariatii pe centre de cost prin exportul in excel a paginii Salariati.

Centre de cost pe Imobilizari

Imobilizarile pot fi repartizate pe centrele si subcentrele de cost create.

Stabilirea centrului de cost al imobilizarilor se poate face:

  • la inregistrarea imobilizarii din Achizitii;
  • din Registru imobilizari, prin actiunea Modifica imobilizare;

Stabilirea centrului de cost la achizitie

La inregistrarea unei achizitii a unei imobilizari, in fereastra Adauga imobilizari, odata cu stabilirea conditiilor amortizarii, poti sa selectezi si unul dintre centrele de cost definite.

Stabilirea centrului de cost din Registru imobilizari

In Registrul imobilizari, din fereastra care se deschide prin actiunea Modifica. Aici se pot stabili centre de cost pentru imobilizari care nu sunt alocate sau se pot transfera de pe un centru de cost pe altul.

In cazul in care faci transferul pe un nou centru de cost, amortizarile calculate pana in acel moment raman pe vechiul centru (sau nealocate daca nu a existat un centru de cost pana atunci), iar amortizarile ce se vor calcula in viitor, vor figura pe noul centru de cost.

In Registrul imobilizari si in Amortizari, se poate afisa coloana Centre de cost si se poate filtra in functie de aceasta.

In Lista tranzactii pe centre de cost, amortizarile generate pentru imobilizari sunt afisate conform repartizarii acestora pe centrele de cost.

Centre de cost pe Raport Z

Ai posibilitatea de a inregistra pe centrele de cost sumele provenite din incasarile nefacturate. In Raport Z fiecare vanzare poate fi repartizata pe unul dintre centrele de cost din nomenclator.

Testeaza programul nostru de contabilitate online printr-un cont gratuit pe SmartBill Conta si afla mai multe despre avantajele ecosistemului SmartBill.

Articole similare
Conta

Deconturi in SmartBill Conta

Conta

Rapoarte noi in SmartBill Conta

Conta

Spatiu privat virtual - S.P.V.

Conta

Ce e nou in Smart Bill Conta

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta-ma