registru de casa

Definitie Registru de casa


Ce este Registrul de casa

Conform dispozitiilor legale in vigoare (Ordinul privind documentele financiar-contabile nr. 3512 din 27/11/2008 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 870 din 23/12/2008) REGISTRU DE CASA (Cod 14-4-7A si Cod 14-4-7bA) reprezinta:

  • documentul de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar, efectuate prin casieria unitatii pe baza actelor justificative;
  • documentul de stabilire, la sfarsitul fiecarei zile, a soldului de casa;
  • documentul de inregistrare in contabilitate a operatiunilor de casa;

Registrul se intocmeste in doua exemplare zilnic, de casierul unitatii sau de alta persoana imputernicita, pe baza actelor justificative de ancasari si plati. La sfarsitul zilei, randurile neutilizate din formularul cod 14-4-7A se bareaza.

Soldul de casa al zilei precedente se reporteaza, dupa caz, pe primul rand al documentului registru de casa pentru ziua in curs. Se semneaza de catre casier pentru confirmarea inregistrarii operatiunilor efectuate si de catre persoana din compartimentul financiar-contabil desemnata pentru primirea exemplarului 2 si a actelor justificative anexate.

Circula la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea exactitatii sumelor inscrise si respectarea dispozitiilor legale privind efectuarea operatiunilor de casa (exemplarul 2). Exemplarul 1 ramane la casier.

Registrul de Casa circula: la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea exactitatii sumelor inscrise si respectarea dispozitiilor legale privind efectuarea operatiunilor de casa (exemplarul 2). Exemplarul 1 ramane la casier.

Registrul de Casa se arhiveaza:

  • la casierie (exemplarul 1);
  • la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2);

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului Registru de Casa este urmatorul:

  • denumirea unitatii;
  • denumirea si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
  • numarul curent; numarul actului de casa; numarul anexelor; explicatii; incasari; plati;
  • report/sold ziua precedenta;
  • semnaturi: casier si compartiment financiar-contabil;

Important despre Registru de Casa in SmartBill

Pentru a putea genera un Registru de casa cu ajutorul programului SmartBill Gestiune trebuie sa adaugati mai intai in program Operatiunile cu numerar - incasarile si platile.

Pentru a emite o operatiune de casa navigati in meniul prinncipal astfel: Rapoarte - Registru casa - Operatiuni casa. Incasarile efectuate in program cu chitanta si bon fiscal sunt adaugate si afisate automat ca operatiuni de casa in Registru de casa.

SmartBill Gestiune va permite sa introduceti si un sold de pornire pentru registru de casa. Aveti posibilitatea sa completati suma si data dorita. Ulterior puteti reveni pentru a modifica atat suma cat si data soldului initial introdus.

In programul SmartBill puteti alege intre 3 modele diferite pentru a salva si tipari registrul de casa:

  • Formularul 14-4-1A - registrul de casa este generat pentru fiecare zi in parte;
  • Formularul 14-4-7/bA - registrul de casa este generat pentru o perioada selectata de catre utilizator;
  • Formular SmartBill - registrul de casa este generat pentru o perioada selectata de catre utilizator iar pentru fiecare zi in parte este afisat rulajul si soldul final;

Atentie: In prezent, SmartBill genereaza Registru de Casa doar in lei (RON).

Emite registru de casa acum

Cu SmartBill poti emite rapoarte de gestiune, bonuri de transfer si bonuri de consum, registru de casa, nir-uri, facturi, facturi proforme, chitante, avize, fise de magazie.

Vreau sa incerc SmartBill
9_ani_experienta_icon
0

E-FACTURI TRIMISE

9_ani_experienta_icon
0

ANI EXPERIENTA

clienti_fericiti_icon
0

CLIENTI FERICITI

facturi_pe_luna_icon
0

FACTURI EMISE LUNAR

facturati_pe_an_icon
0

EURO FACTURATI PE AN